Název: Name: | Potez 392 | Potez 392 |
Originální název: Original Name: | Potez 392 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1633 kg | 3600 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2350 kg | 5181 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2485 kg | 5478 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,000 m | 52ft 6in |
Délka: Length: | 10,000 m | 32ft 10in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,00 m2 | 376.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 67,143 kg/m2 | 13.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xbr kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463,3 kW (630 k), nominální výkon 441,3 kW (600 k) v h= 3 500 m při 2 000 ot/min a max, výkon 500 kW (680 k) v h= 2 250 m při 2 200 ot/min. Vrtule dvoulistá | Hispano-Suiza 12Xbr twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 621 hp at 2,200 rpm for take-off, nominal power output 592 hp at 2,000 rpm at 11,483 ft and maximal power 671 hp at 2,200 hp at 7,218 ft, driving a two-blade propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 291 km/h v 3500 m | 180.8 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v 2000 m | 115 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,0 min do 3500 m | 7,0 min to 11483 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 760 km | 472.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a 1x zdvojený pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině. Pumový náklad: do 120 kg pum. | One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun in the fuselage and one twin flexible rearward-firing 0.303 Lewis machine-guns in observer's position. Bomb load: up to 264 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Potez 392 byl prototyp průzkumného letounu. Původně byl motor poháněn motorem Hispano-Suiza 12Kb o výkonu 375 kW, později byl motor vyměněn z výkonnější typ Hispano-Suiza 12Xbr s výkonem 500 kW. Oproti typu Potez 391 byl tento prototyp aerodynamicky dokonalejší a dosahoval mírně vyšších výkonů, i přes tuto skutečnost se do výroby nedostal. | Potez 392 a single prototype initially built with a 503 hp Hispano-Suiza 12Kb, later re-engined with a 671 hp Hispano-Suiza 12Xbr. |
Zdroje: Sources: | Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939–1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5. www.aviafrance.com www.aviafrance.com http://www.airwar.ru/enc/other1/potez39.html |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |