DFS Habicht E

     
Název:
Name:
DFS Habicht E DFS Habicht E
Originální název:
Original Name:
DFS Habicht E
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Sportflugzeugbau Schempp-Hirth OHG, Kirchheim unter Teck /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzná ližina skid
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
250 kg 551 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
335 kg 739 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,60 m 44ft 7,42in
Délka:
Length:
6,58 m 21ft 7,06in
Výška:
Height:
2,05 m 6ft 8,7in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,82 m2 170.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
-
Typ:
Type:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- -
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
420 km/h v ? m 261 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- puška s puškohľadom, neskôr samopal MP 40 (niektoré stroje)
- závesníky na bomby (1 stroj)
- rifle with scope, later submachine gun MP 40 (some planes)
- racks for bombs (1 plane)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stroj vychádzal z vetroňa DFS Habicht, oproti ktorému mal zosilnenú konštrukciu na väčšie násobky preťaženia, došlo ku zväčšeniu smerovej chvostovej plochy, pridaniu vyvažovacej plôšky na smerovku a zabudovaniu aerodynamickej brzdy DFS na krídlo. Slúžil na výcvik pilotov Messerschmitt Me 163B „Komet“. -
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav: DFS/Schemmp-Hirth Habicht Letectví a kosmonautika 2013 / 11
URL : https://www.valka.cz/DFS-Habicht-E-t166362#500920 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
DFS Habicht E - http://richard.ferriere.free.fr/habicht/habicht_doret.jpg

richard.ferriere.free.fr
DFS Habicht E - http://richard.ferriere.free.fr/habicht/habicht_mp40_1.jpg

richard.ferriere.free.fr
URL : https://www.valka.cz/DFS-Habicht-E-t166362#500978 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more