Dewoitine D.30

     
Název:
Name:
Dewoitine D.30 Dewoitine D.30
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.30
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1931 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (1st prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
21.05.1931
Osádka:
Crew:
2 + 8 passengers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2476 kg 5459 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4486 kg 9890 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,180 m 82ft 7,33in
Délka:
Length:
14,890 m 48ft 10in
Výška:
Height:
4,150 m 13ft 7,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,00 m2 699.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
69,015 kg/m2 14.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Nbr kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o nominálním výkonu 478 kW (650 k) a maximální výkon 544 kW (740 k).
Vrtule dvoulistá.
Hispano-Suiza 12Nbr twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 641 hp for nominal power and 730 hp at maximum power output,
driving a two-blade propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
215 km/h v 2100 m 133.6 mph in 6890 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
176 km/h v ? m 109.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
860 km 534.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený unarmed
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Motor byl chlazen chladičem (chladiči ?) typu Lamblin montovaným vzadu pod trupem.

Poprvé byl ještě nezalétnutý letoun předveden veřejnosti na pařížském aerosalonu 12. prosince 1930.
The engine was cooled with a Lamblin radiator mounted ventrally at its rear.

The Dewoitine D.30 first appeared in public at the Paris Aero Show in December 1930
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.30
http://www.airwar.ru/enc/cw1/d30.html
www.flightglobal.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12N

Dewoitine D.30 -


Dewoitine D.30 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-30-t165928#500087 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vláďo, prosím tě, u čistě civilních strojů nevyplňuj uživatele - tady to jde, ale u běžnějších strojů bychom se za chvíli zbláznili. Patří tam jen vojenští a vládní provozovatelé.
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-30-t165928#500109 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more