SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ

     
Název:
Name:
BVP-M2 SKCZ BVP-M2 SKCZ
Originální název:
Original Name:
BVP-M2 SKCZ
Kategorie:
Category:
bojové vozidlo pěchoty infantry fighting vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2013-DD.MM.2013 EXCALIBUR ARMY spol. s r.o., Šternberk [podvozek / chassis]
DD.MM.2013-DD.MM.2013 EVPÚ a.s., Nová Dubnica [věž / turret]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp / prototype)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2013
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6-7 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
max. 18000 kg max. 39683 lb
Celková délka:
Overall Length:
max. 7000 mm max. 23ft
Celková šířka:
Overall Width:
max. 32001) mm max. 10ft 6in1)
Celková výška:
Overall Height:
max. 2900 mm max. 9ft 6in
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm max. 1ft 3in
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 3 (s přídavným pancéřováním)
- STANAG 4569 Annex B Level 2a/1b
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 3 (with add-on armour)
- STANAG 4569 Annex B Level 2a/1b
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Caterpillar C9.3
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 6
- vrtání: 115 mm
- zdvih: 149 mm
- objem válců: 9300 cm3
- maximální točivý moment: 2300 Nm při ? ot/min
Caterpillar C9.3
- water-cooled, in-line, four-stroke turbocharged and direct injection Diesel, electronically controlled, meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 6
- bore: 4.53 in
- stroke: 5.87 in
- swept volume: 567.5 cu in
- maximum torque: 1696 lb.ft at ? rpm
Výkon:
Power:
298 kW při 2200 ot/min 400 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka (modernizovaná z BVP-2)
- počet stupňů: 5+1
- automatická
mechanical synchromesh gearbox (upgraded from BVP-2)
- number of gears: 5+1
- automatic
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
~65 km/h ~40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
~40 km/h ~25 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
min. 550 km min. 342 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28in
Brodivost:
Fording Depth:
1,3 m 51in
Výzbroj:
Armament:
věžový komplet TURRA 30

- automatický kanón 2A42
-- ráže: 30 mm
-- náboje: 300 kusů

- spřažený kulomet PKT
-- ráže: 7,62 mm
-- náboje: 600 kusů

- protitankové řízené střely 9M113 Konkurs
-- počet střel: 2
TURRA 30 weapon station

- 2A42 automatic cannon
-- calibre: 30 mm
-- ammunition: 300 rounds

- PKT coaxial machine gun
-- calibre: 7.62 mm
-- ammunition: 600 rounds

- 9M113 Konkurs anti-tank guided missiles
-- number of missiles: 2
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) bez mřížové ochrany 1) without slat armour
Zdroje:
Sources:
firemní materiály EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o.
firemní materiály EVPÚ a.s.
firemní materiály VOP Trenčín š.p.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488715 Version : 0
Technological demonstrator the BVP-M2 SKCZ of the modernized combat vehicle, infantry BMP-1/BMP-2 he was publicly for the first time presented at the fair IDET 2013. The vehicle became the basis for infantry fighting vehicle IFV Jackal, of which the Slovak army was thinking as a replacement for the outgoing machine BMP-1 and BMP-2, which have been operated in the mechanized battalions 1. and 2. mechanized brigade. In the case of the success of the original infantry fighting vehicles has been upgraded in the VOP Trenčín. IFV Jackal originated conversion of one Slovak BMP-2 and subsequently failed to complete the troop test of the Slovak army..
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - (EXCALIBUR ARMY)

(EXCALIBUR ARMY)
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488732 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

BVP-M2 SKCZ, veletrh IDET 2013, Brno, květen 2013.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Rozbalování BVP-M2 den před zahájením IDETu 2013.

Rozbalování BVP-M2 den před zahájením IDETu 2013.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488607 Version : 0
The BVP-M2 SKCZ, IDET 2013, Brno, 22. may 2013.






.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488609 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Potvrdzujem že motor je Caterpillar. Bohužiaľ typ som už nestihol zachytiť, pretože prišiel nejaký generál a boli sme vypoklonkovaní.


Podľa vyjadrení predstaviteľov MO SR a NGŠ (minister a NGŠ na tlačovke) by sa modernizácia mala vo VOP Trenčín pripraviť do konca roku 2013 a v roku 2014 by už OS SR mohli preberať prvé modernizované vozidlá.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488725 Version : 0
Prospectus fmy. Excalibur Army, describes the version of the transmission with the control system Norgren incorporated into the M2. And I quote:
"Fully automatic gear change is proposed for a modernized vehicles BVP, equipped with an electronically controlled engine. The mechanism of manual sorting is replaced by electro-pneumatic system, which continuously monitors vehicle speed, engine speed and other driving parameters. On the basis of the collected data is offered in the optimum gear and done the inclusion of the fully automatically or under the control of the driver in semi-automatic mode. The evaluation of the driving parameters in the GCU (control unit transmission) is prevented inappropriate choice of gear, which is protected by the engine and transmission against overspeeding."

Footnote:
Individual gears were adjusted "into overdrive". It was removed handicap used power unit, which only reaches 2200 rpm./min., whereas previous soviet had up to 2600 rpm./min..
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488726 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pohonná jednotka je Caterpillar, typ C9.3, který se používá v civilní sféře v několika výkonnostních verzích. Pro potřeby M2 byl jeho výkon doladěn tak, že nyní dosahuje 300 až 320 kW při max. 2200 ot./min.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488736 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
z důvěryhodných zdrojů, které si nepřejí býti jmenovány, jsem se dozvěděl, že toto vozidlo zkouší slovenská armáda pod označením: BVP Šakal.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506025 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vozidlo má názov Šakal, ale zatiaľ vo vojskových skúškach u útvaru nie je.


V každom prípade mi táto modernizácia prijde ako keď si 50 ročná žena dá spraviť silikóny a liposukciu. Stále bude mať 50 a s daným vekom i vady.


Konkrétne:
Zníženie celkového palebného priemeru či u 2A42 z 500 na 300 alebo u PKT z 2500 na 600.
Tento fakt bol uvedený na letáku z IDET 2013.


Kanón 2A42 ako hlavná zbraň má svoj horizont po taktickej stránke za sebou.
Toto vie hádam každý kto sa do zbraní vyzná, všetci prechádzajú na menší alebo vyšší kaliber. Bojové vlastnosti munície sú dnes nepostačujúce.


Nabíjanie PKT zvonku, jeden zásah z ručnej zbrane alebo črepiny do kontajneru s muníciou a je po PKT (ako je vyriešené nabíjanie 2A42 neviem).
Informácia od zamestnanca EVPÚ.


Slabá balistická ochrana, hlavne proti "modernej" IED hrozbe.
Podľa STANAG 4569 je level 1 definovaný: Grenade and Mine Blast
Hand grenades, unexploded artillery fragmenting submunitions, and other small anti personnel explosive devices detonated under the vehicle. Z toho vyplýva že spodný trup ochrana mizivá, nakoľko konštrukcia umožňuje iba pridať pancier ale nie zmeniť sklon.
level 2a:
Grenade and Mine Blast Threat
6 kg (explosive mass) Blast AT Mine:
2a – Mine Explosion pressure activated under any wheel or track location.
Tiež bieda.


No a pridať 5 ton navyše torzným tyčiam a podvozku určite neprispeje (celé BVP je postavené na podvozku BVP-2).
Váha vozidla BVP-2 je cca 13ton, nový šakal má 18ton. Je teda jasné, že celý podvozok bude trpieť preťažením a vedenie operácii v ťažšom teréne ako jeho nemodernizovaný predchodca bude zvládať ťažšie. Podvozok je z BVP-2, nakoľko toto vozidlo na modernizáciu poskytol bojový útvar Pozemných síl OSSR.


upravené autorom na základe upozornenia administrátora
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506028 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Myslím že tu ani tak nejde o VOP TN, ale skôr o firmu, ktorá má VOP v prenájme - MSM s.r.o. Martin ...


Myslím že nie som jediný, ktorý oprávnene pochybuje o zmysle modernizácie.


Troška čítania:
vladimirbednar.blog.sme.sk


vladimirbednar.blog.sme.sk


A to ani nechcite vedieť o čo ďalšie z portfólia MO SR má MSM záujem....
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506033 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nechcem ani vedieť, podľa mňa to má byť iba začiatok.


Slovenská armáda je špecifická tým, že modernizuje nezmodernizovateľné, testuje už dávno otestované a vyvíja veci dávno vyvinuté.
Príklady: Testovanie vecí firmy Moira a Klimatex, kde nakoniec vyhrala neznáma firma Fintex za zvláštných okolností. Modernizácia Sa vz.58 firmou Magic, kde povýstrelový kompenzátor zdvihu nefunguje, nadpažbie sa svojvoľne uvoľňuje a pod.
Prvé "goretexové" odevy s geniálnym strihom kapucne. A tak ďalej.


A stále cupitá na mieste, vojaci sú holí-bosí a velenie sa priblblo usmieva.
Gro útvarov nemá goretexové odevy, má putovné goretexy, ktoré sa posielali z útvaru na útvar podľa hotovosti. Maskáče normálnych veľkostí nie sú a podobne.


Ak sa chcelo investovať, malo sa začať od jednotlivca. Odev, obuv, zbraň, komunikačné prostriedky s pod.


A modely OSSR tvoria tí istí už 20 rokov, a nič múdre nevymysleli. Stále sa prešľapuje na mieste a žiaden krok vpred.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506037 Version : 0
this is Not the BVP, but IFV the Jackal

22.03.2010
Contract no SEOMPZ-119-2/2010-ORP
closed between MO and SR VTSÚ Záhorie on the development of the vehicle the Jackal.

17.05.2011
MOBOV-JACKAL - modernizácia BVP-2:
Pre riešenie the various roles of boli used capacity výskumno-engineering and technical pracovníkov in nasledujúcom range:
Názov role: MOBOV-JACKAL,
capacity: 538,50 pm

Info.: Výročná report VTSÚ Záhorie for the year 2010, no. VTSÚ-247/2011-RVTSÚ.

10.05.2012
MOBOV-JACKAL - Modernizácia BVP-2 - spoluriešiteľ modernizácie:
Referred to modernizácia nebola in the priebehu roka required, from dôvodu work on this úlohe or implemented - see Výročná report VTSÚ Záhorie for the year 2011, no p. VTSÚ-325/2012-RVTSÚ.

14.05.2013
MOBOV - Modernizácia BVP-2:
Options splnenia surgical požiadaviek of the modernized BMP-2M with výhľadom 2025+. Vzhľadom to the fact that the OS SR sa doposiaľ haven't decided modernizácii BVP-2 and nespracovali in uvedenom period uh operačné format requirements on modernizáciu BVP-2, bola boring štúdia zaoberajúca sa dosiahnuteľnosťou niektorých selected parametrov týkajúcich sa najmä vykonávania fighting activities – najmä parametrov stabilizácie and the variance of pri streľbe. Výsledkom is štúdia no. VTSÚ-107/2013-RVTSÚ: Pravdepodobnosť intervention cieľa pri streľbe 30 mm kanóna 2A42 lafetovaného in the BVP-2.

Info.: Výročná report VTSÚ Záhorie for the year 2012, no p. VTSÚ-219/2013-RVTSÚ.

02.08.2013
Kúpna collateral or no VOPTN-61-80/2013
concluded between the MF SR and EVPÚ a.with. the delivery of the tower ensemble for IFV Jackal to 07.08.2013.

01.10.2013
Ako advanced project spoločnej modernizácie combat vehicle pechoty?

Work group pre vyzbrojovanie identified as perspektívnu oblasť cooperation modernizáciu introduced the BVP-2. The analysis showed that the purging part of the combat potential of the modernizáciou is economically efektívnejšie, ako prezbrojenie mechanized práporov on a new type of martial obrneného of the vehicle. Vzápätí sa started the production of a prototype combat vehicle pechoty on the platforme of the BVP-2 with the designation IFV JACKAL. Rozhodnutie o definitívnej budúcnosti this project would malo albeit term by the end of this year.

Info. via Pavol Vitko: Milos Korec - Spolupráca with the CZECH republic is today najintenzívnejšia, in Defense of 2013, no 10, p. 7

29.01.2014
General Petr Pavel, meet in the vyškov area VTU with the progress of the testing of the prototype IFV Jackal.

Resources
www.acr.army.cz
www.crz.gov.sk
www.mod.gov.sk
http://www.mosr.sk/data/files/2388.pdf
http://www.vtsu.sk/docs/Kontrakt2010.pdf
www.mosr.sk
www.mosr.sk

Note
Links added on 02.02.2014
JRT
-
.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Nadpis z titulního listu přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.

Nadpis z titulního listu přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Tabulka z přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.

Tabulka z přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.

Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.

Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506121 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more