Messerschmitt Me 262 B-1a

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 262 B-1a1) Messerschmitt Me 262 B-1a1)
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 262 B-1a
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1944-DD.03.1945 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg /
DD.MM.1945-DD.04.1945 Deutsche Lufthansa, Berlin-Staaken /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1944-DD.04.1945 (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
26 Me 262 B-1a (do 31.3.1945 / until 31.3.1945):
- Blohm & Voss: 16
- Deutsche Lufthansa: 10


4 Me 262 B-1a/U1 (přestavba Me 262 B-1a, do 10.4.1945 / rebuilt of Me 262 B-1a, until 10.4.1945):
- Deutsche Lufthansa: 4
První vzlet:
Maiden Flight:
18.04.1941 (Me 262 V1)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4420 kg 9744 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6700 kg 14771 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7000 kg 15432 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,510 m 41 ft ½ in
Délka:
Length:
10,605 m 34 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
3,850 m 12 ft 7 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2 233.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 004 B-1
- maximální tah: 8,83 kN
Jumo 004 B-1
- maximum thrust: 1985 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
795 km/h v 6000 m 494 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
900 km 559 mi
Výzbroj:
Armament:
4x 30mm kanón MK 108 v přídi (celkem 360 nábojů; 100 nábojů na hlaveň pro horní dvojici, 80 nábojů na hlaveň pro spodní dvojici) 4x 30mm MK 108 cannon in the nose (360 rounds total; 100 rounds per gun for upper pair, 80 rounds per gun for lower pair)
Uživatelské státy:
User States:

2)

2)
Poznámka:
Note:
Me 262 B-1a/U1 - noční stíhací verze s radarem FuG 218 Neptun


1) technické údaje jsou pro Me 262 B-1a/U1
2) jako CS-92 po 2. sv. válce
Me 262 B-1a/U1 - night fighter variant with FuG 218 Neptun radar


1) specifications are for Me 262 B-1a/U1
2) as CS-92 after the WW2
Zdroje:
Sources:
Balous, M., Rajlich, J.: Messerschmitt Me 262, MBI, 1995
Baker, D.: Messerschmitt Me 262, Crowood, 1997
Griehl, M.: Messerschmitt Me 262 - Varianten, Flugzeug Profile, 1993
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 1, AJ-Press, 1996
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 2, AJ-Press, 1997
http://de.wikipedia.org/wiki/Me_262
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#59029 Version : 0
The first produced Me 262 B-1a (W.Nr. 170075) from armament I./KG ( J) 54.

Source: see above
Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#64736 Version : 0
Night fighters Me 262 B-1a/U1 operated at the end of the war near Berlin at Sonderkommando Welter , resp. 10./NJG 11.

Source: see above
Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#77009 Version : 0
One of the Me 262 B-1a/U1 aircraft ("red 6", W.Nr .: 110306) from the set 10./NJG 11 ended after World War II in the USA, where as FE-610 underwent extensive tests.

Source: see above
Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#152100 Version : 0
Me 262 B-1a ("And"), Military aviation museum, Prague-Kbely, April 2013. This is a plane , the EN-92, which was after 2. world war assembled in the Avia from German aircraft. After dolétání served as a teaching aid in Military technical academy in Brno, from where it took its museum of technology. In a greatly damaged condition was in 1967 acquired by the state aviation museum in Kbely, which ensure its overhaul. In 2009, occurred after long-term storage in a depository for further reconstruction, during which the aircraft received a camouflage of the German Me 262 B-1a, which was at the end of the war found at the airport in Zatec, where he probably served in the ranks of the bomber group III./KG(J) 6..
Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#487110 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more