SAAB J 21A-2

     
Název:
Name:
SAAB J 21A-2 SAAB J 21A-2
Originální název:
Original Name:
SAAB J 21A-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1946-DD.MM.1947 Svenska Aeroplan AB, Linköping
Období výroby:
Production Period:
13.07.1946-27.06.1947 2nd series
11.06.1947-14.11.1947 3rd series
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
62 2nd series (Sn.21160 - 21221)
62 3rd series (Sn.21222 - 21283)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1946
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3250 kg 7165 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4354 kg 9599 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,600 m 38ft 75in
Délka:
Length:
10,450 m 34ft 3in
Výška:
Height:
3,970 m 13ft 0.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,20 m2 238.96 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
196,126 kg/m2 40.17 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605B kapalinou chlazený, přeplňovaný, invertní, vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m se vstřikem benzínu do sání kompresoru (Notleistung), motor byl optimalizován pro výšku 5 800 m.
Vrtule trojlistá, tlačná s nastavitelným úhlem náběhu.
Daimler-Benz DB 605B twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine rated at 1,455 hp for take-off and 1,529 hp at 6,890 ft with Notleistung,
driving a three-blade variable-pitch pusher propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l + 2x 160 l v přídavných nádržích pod křídly. 112.2 UK gallons (134.75 US gal) in a internally tanks and 70.4 UK gallons (84.5 US gal) in a two drop tanks under wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
644 km/h v 5800 m 400 mph in 19029 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v ? m 304.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,7 m/s 2893.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m 33465 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1190 km 739.4 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Bofors M/45 ráže 20 mm v přídi,
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm v přídi a
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm na vnější straně ocasních nosníků.
One fixed forward-firing 0.79 inch Bofors M/45 cannon in a nose,
two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns in the nose and
two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns mounted in a wing.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Verze J 21A-2 byla vyráběna ve dvou sériích (druhé a třetí), od první verze se tato verze odlišovala použitím kanónu domácí výroby, jiným uspořádáním přístrojů na palubní desce, vedením antény a několika dalšími detaily. J 21A-2 is a second and third production series of fighter version (62 aircraft each built between 1946 and 1947). Aircraft had better avionics and was armed with a Swedish 0.79in Bofors cannon.
Zdroje:
Sources:
Bo Widfeld, Aircraft in Profile No. 138, The Saab 21 A & R, Leatherhead, Surrey, UK: Profile Publications Ltd., 1966.
William Green and Gordon Swanborough, Encyklopedie stíhacích letounů. Překlad Martin Mudra, Praha, Svojtka and Co., 2002, ISBN 80-7237-341-2
Hans G. Andersson, Saab Aircraft since 1937 (1st ed.), London, Putnam, 1989. ISBN 0-85177-831-3.
www.x-plane.org
http://www.saabgroup.com/ htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/j21.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft28140.htm
www.redov.ru
www.flugzeuginfo.net
archiv autora

SAAB J 21A-2 -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-2-t147405#472431 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more