RWD-8 pws

     
Název:
Name:
RWD-8 pws RWD-8 pws
Originální název:
Original Name:
RWD-8 pws
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1938 Podlaska Wytwórnia Samolotów SA, Biała Podlaska /
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Prva srpska fabrika aeroplana Živojin Rogožarski AD, Beograd /
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Őhu- ja Gaasikaitse Liidu töökoda, Tallinn /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
PWS:
~420 RWD-8 pws
50 RWD-8 pws

Rogožarski:
3

ŐGL:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
500 kg 1102 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
750 kg 1653 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,00 m 26ft 2,95in
Výška:
Height:
2,30 m 7ft 6,54in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,50 m2 209.9 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
38,3 kg/m2 7.84 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
PZInż. Junior - řadový čtyřválec o síle 81 kW/110 k
dvoulistá dřevěná vrtule Szomański
PZInż. Junior, power 108 hp
Szomański two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
75 l
RWD-8a: 95 l pomocná nádrž
16.5 Imp gal / 19.8 US gal
RWD-8a: 20.9 Imp gal / 25.1 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,0 m/s 787.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
435 km 270.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
10001) km 621.4 1) mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:





?






?

Poznámka:
Note:
1) Platí pro verzi RWD-8a

V roce 1934 postaveno 31 kusů pro vojenské letectvo
V roce 1935 98 kusů pro vojenské letectvo a 29 kusů pro Ministerstvo komunikací
V roce 1936 13 kusů pro vojenské letectvo a 110 kusů pro Ministerstvo komunikací
V roce 1937 78 kusů pro vojenské letectvo a 37 kusů pro Ministerstvo komunikací
V roce 1938 50 kusů pro vojenské letectvo a 21 kusů pro Ministerstvo komunikací
Vojenská evidenční čísla 34.1-34.467
Známá evidenční čísla verze RWD-8apws:
34.256, 34.258-260, 34.269, 34.355-377, 34.385, 34.388-391, 34.400, 34.453
-
Zdroje:
Sources:
Glass, Andrzej. Samolot szkolno-łącznikowy RWD-8, TBiU 72. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1981. ISBN 83-11-06640-X.
Dulęba, L.; Glass, A. Samoloty RWD. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0315-3.
Morgała, Andrzej: Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#466986 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/other2/rwd8.html
.
RWD-8 pws - Nejsnáze viditelným rozdílem mezi RWD 8 pws a dwl byl podvozek. Kryt motoru, zde zakrytý, byl v barvě kovu.

Nejsnáze viditelným rozdílem mezi RWD 8 pws a dwl byl podvozek. Kryt motoru, zde zakrytý, byl v barvě kovu.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541914 Version : 0
www.aviarmor.net
.
RWD-8 pws - Druhým poznávacím znakem byla možnost odstranit přepážku mezi oběma prostory.

Druhým poznávacím znakem byla možnost odstranit přepážku mezi oběma prostory.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541915 Version : 0
www.vazduhoplovnetradicijesrbije.rs
.
RWD-8 pws - Jugoslávské stroje se lišily motorem NZ 120. Vojenské letectvo je odmítlo, proto všechny tři létaly u aeroklubů, v případě YU-PDM v Novém Sadě. V roce 1941 oba přeživší stroje formálně převzala armáda, ale o jejich nasazení není nic známo.

Jugoslávské stroje se lišily motorem NZ 120. Vojenské letectvo je odmítlo, proto všechny tři létaly u aeroklubů, v případě YU-PDM v Novém Sadě. V roce 1941 oba přeživší stroje formálně převzala armáda, ale o jejich nasazení není nic známo.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541913 Version : 0
forum.warthunder.com
.
RWD-8 pws - Část polských strojů, včetně strojů internovaných a používaných v Lotyšsku, byla převzata Němci (v případě některých lotyšských strojů předtím i Rusy) a nasazeny převážně u estonských dobrovolníků.

Část polských strojů, včetně strojů internovaných a používaných v Lotyšsku, byla převzata Němci (v případě některých lotyšských strojů předtím i Rusy) a nasazeny převážně u estonských dobrovolníků.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541916 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26632.htm
.
RWD-8 pws - Na této mizerné fotografii vidíme v podstatě veškerou produkci dílen estonské Letecké a plynové obranné ligy: RWD 8 ES-RWD, ŐGL-2 (někdy také PON-2) ES-EPP a ŐGL-1 (PON-1) ES-LDM a ES-PON. Na konci řady stojí Fieseler F-5R a dva Raab Schwalbe II.

Na této mizerné fotografii vidíme v podstatě veškerou produkci dílen estonské Letecké a plynové obranné ligy: RWD 8 ES-RWD, ŐGL-2 (někdy také PON-2) ES-EPP a ŐGL-1 (PON-1) ES-LDM a ES-PON. Na konci řady stojí Fieseler F-5R a dva Raab Schwalbe II.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541917 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more