CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo)

     
Název:
Name:
R-5M1p1) R-5M1p1)
Originální název:
Original Name:
R-5M1p
Kategorie:
Category:
velitelské stanoviště command and control vehicle
Výrobce:
Producer:
VOP 026, Šternberk
VOP 065, Český Těšín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1994-DD.MM.199R (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
35+ (všech verzí / of all versions)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1992 ? (prototyp verze R-5p / prototype of R-5p version)
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
13775 kg 30369 lb
Celková délka:
Overall Length:
6735 mm 22ft 1in
Celková šířka:
Overall Width:
3150 mm 10ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
2740 mm 9ft
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1ft 2.5in
Pancéřování:
Armour:
obdobné s BVP-1 similar to BVP-1
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- sklon válců: 120°
- maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- angle of cylinders: 120°
- maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
- weight: 1466 lb + 5%
- dimensions:
-- length: 31,1 in (including protruding shaft)
-- width: 45,3 in
-- height: 28,8 in
- compression ration: 15,8
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka
- počet stupňů: 5+1
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
mechanical synchromesh gearbox
- number of gears: 5+1
- weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
452) km/h 282) mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550-600 km 342-373 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28 in
Brodivost:
Fording Depth:
-3) m -3)
Výzbroj:
Armament:
protiletadlový kulomet DŠKM
- ráže: 12,7 mm
DShKM anti-aircraft machine gun
- calibre: 12,7 mm
Vybavení:
Equipment:
spojovací vybavení:
- R-150A
- RF-1325
- RF-1305
- R-173
- RDM-61M
- TÚ-11R
communication equipment:
- R-150A
- RF-1325
- RF-1305
- R-173
- RDM-61M
- TÚ-11R
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) R-5M1p vznikl úpravou starších R-5Mp (R-5p)
2) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě
3) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
- maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
1) R-5M1p is conversion of older variant R-5Mp (R-5p)
2) average speed on dry unpaved road
3) the vehicle is amphibious;
- maximum speed (forward): min. 4.3 mph
- maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
Zdroje:
Sources:
Kolmaš, V., Kohoutek, J., Vymětal, J.: Katalog automobilní a pásové techniky používané v AČR, Praha, 2007
Velitelská rádiová stanice R-5
URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#50867 Version : 0
R-5M2p (OEM 691 52-05) of the armaments 101. the connecting battalion, September 2011..
CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#428048 Version : 0
R-5M1p (Becva)


Armored mobile command post designed to ensure continuous command at the level of mechanized unit - volume. The liaison station is equipped with radio stations for communication with superiors and subordinate commanders. Vehicles of the R-5p Bečva series was created by rebuilding infantry fighting vehicles BVP-1, which means that the driving characteristics , maneuverability, terrain passability, buoyancy and shooting resistance are practically the same for both types.


The original ceiling of the hull BVP-1 was cut to a length of 2060 mm and increased by 500 mm. The elevated superstructure houses the crew hatch, turret, air intake, antenna joints and bushings. On the outside of the body there are other connection points, a power plant with a crane lift, independent heating, handles and boxes with accessories and engineering tools. The vehicle batteries are stored in the front. There are anti-slip sheets on the body ceiling.


The floor of the vehicle is adapted to store special-purpose batteries and seats. Inside the body there are welds for fixing the body parts. The position of the driver and the commander of the car is identical with BVP-1. The staff workplace is located in the front raised part of the superstructure. There is a desk, map board, magnetic board, a place to store documentation and staff aids. On the longer side of the work table, there are two seats of staff members equipped with seat belts. There is storage space between the seats. The workplace of radio operators in the rear part is separated from the staff space by a frame in which radio stations, a central control panel and other connecting means are located. The frame also includes a safe. There is a main fuel tank between the radio operator's seats. Its upper surface is arranged as a work table.


The vehicle is equipped with 12 TNPO-170 observation devices (four at the driver's, two in the command tower, two on the right and left in the radio area and one in the rear door). For fire, a periscope TNPO-350B is mounted instead of the driver's central observation device. For self-defense of the vehicle is provided by a machine gun DŠKM caliber 12.7 mm with an elevation of -4 ° to + 75 °. The machine gun is designed to fight with air targets up to a height of 1500 m and ground targets at a distance of up to 2000 m.


The crew consisted of five people: commander, driver, gunner and two radio operators - signalmen.


The R-5p prototype was presented to the public for the first time at the IDET 93 trade fair. The R-5p vehicles were continuously modernized with the installation of new fasteners, creating variants for the R-5Mp and R-5M1p. The latest version introduced in the armament of the Army of the Czech Republic is the R-5M2p.Its internal equipment consists of (equipment of older variants is given below in the comparison table):
- HF radio station R-150S
- VKV radio station RF-1325, [url = http : //forum.valka.cz] RF-1350[/url], RF-1302
- IP radio router IPRS 32
- optical converter: LMC 02
- analog telephone set TPA-97
- accessory for remote control and retransmission DR-13
- DT-13 radio data terminal
- telephone accessory TD-13
- notebook



     
R-5p R-5Mp [b ] R-5M1p
KV radiostanice R -130MA R-150A R-150A
VHF radio stations (main) R-173 R-173 RF-1325
VHF radio station (yield) RF-10 RF-10 [ col] RF-1305 [hrow ] VHF radio (optional) [col: aaa aaa] R -123M R-123M R-173
radio relay station RDM -61M RDM-61M RDM-61M [hrow ] switching device PZ-2A with voice device for 4 participants and 2 radio operators PZ-2A with voice device for 4 participants and 2 radio operators PZ-2A with voice device for 4 participants and 2 radio operators
switch TÚ-11R [počet] 1 1 1 [hrow ] computer GETAC N-4024 [number] - 1 1
TP-25Rd ( TA- 57) [number] 2 2 2
selective ringing device R-012T R -012T -
interface switch PR-01 [count] - - 1
interface switch PR-02 [ number] - - 1
diesel heater X7-1M X7-1M X7- 1M
on-board batteries 150 Ah 2x 6ST148 (150) 2x 6ST148 (150) 2x 6ST148 (150)
charger 30 Vdc [ col] 1x AB- 1-P/30 1x AB-1- P/30 1x AB-1-P/30
charger [url=/topic/view/84264/CZK-RF-10-N1-sets ] [count] 1 1 -
quick charger RM-13 [count] - - [col ] 1

CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#52102 Version : 0
R-5p (MSD 740 23-59), which was finally retired in the 2. engineer battalion in Janovicích nad Úhlavou, April 2010..
CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#428034 Version : 0
R-5M1p ("white 239p", OEM 800 ?1-71), Connecting company 7. mechanized brigade, September 2005..
CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#428028 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more