CZK - Škoda PA-III (OA vz. 27)

OA vz. 27
     
Název:
Name:
OA vz. 27 OA vz. 27
Originální název:
Original Name:
OA vz. 27
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1929 Škodovy závody, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15 + prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
30.11.1926
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
6640 kg 14639 lb
Celková délka:
Overall Length:
5350 mm 17 ft 6 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
1950 mm 6 ft 4 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2660 mm 8 ft 8 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
300 mm 11 ¾ in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm - ?
? - ?
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
3 - 5,5 mm ⅛ in - ¼ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda (Hanomag WD-40 HP) (zážihový vodou chladený 4-valcový objemu 5.700 cm3, 42.7 kW) Škoda (Hanomag WD-40 HP) (4 cyl., gasoline, water cooled, 5.700 ccm, 58 HP)
Převodovka:
Gearbox:
3+(3xR) 3+(3xR)
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
126 l 27.72 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35 km/h 22 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
250 km 155 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,4 m 16 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,2 m 8 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,35 m 14 in
Výzbroj:
Armament:
2x ťažký guľomet Schwarzlose vz.7/24 kalibru 7,92 mm (5.750 nábojov)
1x ľahký guľomet ZB vz.26 (750 nábojov)
2x heavy machine gun Schwarzlose mod.7/24 cal. 7,92 mm (5.750 rounds)
1x light machine gun ZB mod.26 (750 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
/

/
/

/
Poznámka:
Note:
označenie výrobcu: PA-III manufacturer's designation: PA-III
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-PA-III-OA-vz-27-t13593#560299 Version : 0
Users:
Czechoslovakia - 15 + prototype

Users after 15.3.1939:
Germany - 9 pcs + prototype (????)
Romania - 3 pcs (Czechoslovak machines retreated to Romania after the occupation of Subcarpathian Rus by Hungarian troops. They were probably vehicles with registration numbers 13.350, 13.351 and 13.352. The Romanians used them for reconnaissance and liaison duties. A pair of the vehicles were destroyed in 1944 in Ploesti in an Allied air raid.
Slovak StateSlovak State - 3 units - scrapped in 9/1943 (registration numbers 13.344, 13.345 and 13.346). The Slovaks used the renamed designation PA vz.27 (armoured car). The vehicles were originally assigned to JPO-1 (mounted reconnaissance detachment). After they were decommissioned, vehicle ev.no. 13.346 as a teaching aid in the PUV in Trenčianske St. Martin and vehicles ev.no. 13.344 and 13.345 were used as teaching aids in Autoprápore 1 in Nitra. There is photographic documentation of the vehicle registration number 13.345 in the barracks of Autoprápor 1 in Nitra as early as 6/1945. It is possible that vehicle no. 13.3441)

Overview of the OA vz.27 assault vehicle

1)Marian Uhrin - Assault Wagon Regiment 1944, Museum of the Slovak National Uprising, year of publication 2012, ISBN: 978-80-89514-14-4
Janko Paliga 13.345

CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) - Slovenské vozidlo ev.č. 13.345, kasárne Nitra 6/1945. Zdroj informácie o lokalite: Marian Uhrin - Pluk Útočnej vozby 1944

Slovenské vozidlo ev.č. 13.345, kasárne Nitra 6/1945. Zdroj informácie o lokalite: Marian Uhrin - Pluk Útočnej vozby 1944

Author Website : https://www.valka.cz/topic/view/54504

URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-PA-III-OA-vz-27-t13593#139020 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

www.ebay.com

CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) - V nemeckých službách s rámovou anténou.

V nemeckých službách s rámovou anténou.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-PA-III-OA-vz-27-t13593#138990 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
nenašel jsem na stránkách Fóra-válka, zmínku o tom, že obrněná vozidla PA-II, PA-IId a OA vz. 27 (PA-III), měla při svém zdvojeném řízení pro jízdu vpřed, či vzad, jednu pozoruhodnost. Svým způsobem se jednalo o dvě nápravy řídící vybavené náhonem. Každý teď řekne - to je klasika - to je 4x4. Ale opak je pravdou.


Firma Škoda vyrobila konstrukčně pozoruhodný podvozek, ale bez možnosti řídit a pohánět obě nápravy zároveň. Naopak, příslušný řidič pro jízdu vpřed, či pro jízdu vzad, vždy zablokoval z jeho hlediska zadní nápravu. Proto k řízení vozidla sloužila pouze jedna, kdežto druhá pracovala jako hnaná. To znamená, že podvozky vyjmenovaných vozidel patřily konstrukčně k systému 4x2 - čtyři kola z toho dvě poháněná.


Toto složité uspořádání řízení a pohonu, bylo poplatné tehdejší armádní doktríně, která nevědomky znevýhodnila manévrovací a jízdní schopnosti obrněných automobilů.


Kolegou Branem předložená fotografie německé přestavby OA vz. 27 na Funkwagen 27 (t), zřetelně ukazuje jízdu vpřed při zablokování zadní nápravy do polohy hnací a uvolnění přední nápravy pro řízení. K rozlišení přídě a zádě vozidla slouží neozbrojený výstupek čela trupu a poklopy nad motorem. Věž vozidla je k "fotografovi" otočena zádí. Toto lze určit podle pancéřového kryt světlometu.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-PA-III-OA-vz-27-t13593#139015 Version : 0
www.ebay.de

CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


CZK -  Škoda PA-III (OA vz. 27) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-PA-III-OA-vz-27-t13593#657557 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
díky vzpomínce pamětníka jsem zjistil, že ČSLA po DSV vyřazovala stará silniční vozidla. Pravděpodobně mezi nimi byl i vojenský speciál PA-III původně určený k pohybu na komunikacích. Není sice známo, který konkrétní stroj z patnáctikusové série přežil DSV, ale je známo, že po válce byl jeden kus vyřazen z výzbroje a předán Kovošrotu. Předpokládám, že tato firma přestavěla PA-III na kolejové vozidlo a používala dlouhá léta na železniční vlečce v České Lípě.


Sháním jakékoliv informace o přestavbě PA-III na kolejové vozidlo.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-PA-III-OA-vz-27-t13593#553323 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - Jiří Tintěra :

Vážení,
díky vzpomínce pamětníka jsem zjistil, že ČSLA po DSV vyřazovala stará silniční vozidla. Pravděpodobně mezi nimi byl i vojenský speciál PA-III původně určený k pohybu na komunikacích. Není sice známo, který konkrétní stroj z patnáctikusové série přežil DSV, ale je známo, že po válce byl jeden kus vyřazen z výzbroje a předán Kovošrotu. Předpokládám, že tato firma přestavěla PA-III na kolejové vozidlo a používala dlouhá léta na železniční vlečce v České Lípě.

Sháním jakékoliv informace o přestavbě PA-III na kolejové vozidlo.


Jirko, pozri si tému OA vz.27 - 13.345. Je tam fotka vozidla nájdeného po skončení 2. svetovej vojny. A autor tam spomína, že fotografie, ktoré získal poväčšine pochádzali z Českej Lípy. Takže je tam možnosť identifikovať aspoň registračné číslo vozidla, ktoré mohlo podstúpiť prestavbu, na ktorú sa pýtaš. Odhadujem, že ide o jeden zo slovenských automobilov.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-PA-III-OA-vz-27-t13593#657380 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more