Macchi C.205 N-2 Orione

     
Název:
Name:
Macchi C.205 N-2 Orione Macchi C.205 N-2 Orione
Originální název:
Original Name:
Macchi C.205 N-2 Orione
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Aeronautica Macchi SpA, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (MM.500)
První vzlet:
Maiden Flight:
19.05.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2759 kg 6083 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3794 kg 8364 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,250 m 36ft 10,91in
Délka:
Length:
9,650 m 31ft 7,92in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 7,95in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2 204.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
199,68 kg/m2 40.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone (italská licenční výroba DB 605A-1) o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone, (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,475 hp at take off.
Driving three blade Piagio P2001 constant-speed propeller of 10 ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
438 l + 80 l v pomocné nádrži v trupu. 96 UK gallons and 17.6 in additional tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
628 km/h v 6500 m 390.2 mph in 21325 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
535 km/h v 5800 m 332.4 mph in 19029 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20,1 m/s 3956.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,24 min do 5000 m 6,24 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11800 m 38714 ft
Dolet:
Range:
950 km 590.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm uložený mezi válci motoru, 350 granátů,
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech s 250 granáty pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem se zásobou 370 nábojů pro každý.
One 0.79 inch MG 151/20 cannon firing through the propeller hub, 350 rounds,
two fixed forward-firing 0.79 inch cannon MG 151/20, moted in the wings, 250 rpg and
two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns cowling-mounted 370 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp výškového přepadového stíhače. High-altitude interceptor fighter prototype
Zdroje:
Sources:
William Green, The Macchi-Castoldi Series, Famous Fighters of the Second World War-2, London, Macdonald, 1962, No ISBN.
William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
http://johnmc99.com/italian_fighter_aircraft.htm
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc205n.html
archiv autora

Macchi C.205 N-2 Orione -


Macchi C.205 N-2 Orione -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205-N-2-Orione-t1323#42122 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

C.205V byl vícemńě derivátem stíhačky C.202 a také několik kusů C.205V vzniklo pouze "naroubováním" předku s motorem DB-605Aa na trup C.202.
Křídlo první série bylo shodné s křídlem poslednich serii C.202.
C.205N byl zcela novou konstrukcí s prodlouženou zadní častí trupu. První prototyp měl čast vyzbroje umístěnu na boku trupu pod kabinou.


Macchi C.205 N (Orione) nebyl vyráběn sériově. Postaveny byly pouze dva prototypy, to jednak proto, že výroba C.205V se jevila jednodussi a konec konců by šlo o již čtvrtou stíhačku "pětkove řady" a na to neměl italský průmysl výkonnost (vždyť jich dohromady vzniklo cca 500 - C.205V, Fiat G.55 a Re.2005).
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205-N-2-Orione-t1323#32664 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more