Breda Ba.65 K.14

     
Název:
Name:
Breda Ba.65 K.14 Breda Ba.65 K.14
Originální název:
Original Name:
Breda Ba.65 K.14
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1935-DD.MM.193R Società Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1935-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
81
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1-2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2215 kg 4883 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3315 kg 7308 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,100 m 39ft 8,37in
Délka:
Length:
9,530 m 31ft 3,19in
Výška:
Height:
3,855 m 12ft 7,77in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,500 m2 252.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini K.14 o výkonu 647 kW/880 k nebo
Piaggio P.XI RC.40 o výkonu 735 kW/1000 k
třílistá stavitelná vrtule
Isotta Fraschini K.14, power 868 hp or
Piaggio P.XI RC.40, power 986 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
650 l
370 l pomocná nádrž
143 Imp gal / 172 US gal
81 Imp gal / 98 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
389 km/h v 4900 m 241.7 mph in 16076 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,13 min do 3000 m 7,13 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7750 m 25427 ft
Dolet:
Range:
850 km 528.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v křídle
2x kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídle
na dvousedadlových 1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm ve věži Breda L nebo M


4x 50kg nebo 100kg bomba
2x .50 in Breda-SAFAT machine gun in the wing
2x .303 in Breda-SAFAT machine gun in the wing
two-seaters: 1x flexible .303 in Breda-SAFAT machine gun in a Breda L or M turret


4x 110 lb or 220 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
20 strojů pro Chile mělo motory Piaggio, výkony byly jen nepatrně lepší než u strojů s Fiaty a kulomety ráže 12,7mm nahrazeny Madseny stejné ráže. -
Zdroje:
Sources:
Garello, Giancarlo. Breda Ba 65, Ali d´Italia 7. La Bancarella Aeronautica, Torino 1997.
Istruzioni e norme per il montamento - la regolazione l´impiego e la manutenzione del velivolo da combattimento Breda/64, con motore FIAT A/80 R.C.41, Società Italiana Ernesto Breda Milano. Ministero dell´Aeronautica, Direzione Generale delle Costruzioni e degli Approvvigionamenti, Roma 1939.
www.alieuomini.it
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#519076 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Breda Ba.65bis
Breda Ba.65 K.14 -


URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#47336 Version : 0
Very Happy
Breda Ba.65 K.14 -


URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#47337 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letoun nebyl konstruován jako bitevní, ale jako tzv univerzální typ (oblíbený nápad 30´let) kdy měl být stavěn jako těžký stíhač/lehký bombardér, stavěly se proto dvě verze jednomístná Ba65 a dvoumístná Ba65 bis. Letadlo bylo propagačně hodně využíváno a to se odrazilo i v tom že bylo poměrně dost exportováno, šlo do Portugalska, Chile a Iráku. celkem bylo vyrobeno 318 kusů z toho 219 pro italské letectvo. Bojově se stroj příliš neosvědčil, nosnost 1000kg bomb se ukázala jako spíše teoretická a v reálu se nosilo 300 kg pod trupem, a 200 kg pod křídly. Na stíhání zase nestačila slabá výzbroj a rychlost 415 km/h nebyla v době užití také už dostatečně vysoká. Stroje byly použity v bojích ve španělsku a severní africe, především v útocích na pozemní cíle, které kromě malých pum napadaly i palubními zbraněmi.
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#100508 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/aww2/ba65.html
.
Breda Ba.65 K.14 - Dvoumístný stroj s věží Breda typ L.

Dvoumístný stroj s věží Breda typ L.
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#519077 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/aww2/ba65.html
.
Breda Ba.65 K.14 -


URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#519078 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/aww2/ba65.html
.
Breda Ba.65 K.14 -


URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#519079 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/aww2/ba65.html
.
Breda Ba.65 K.14 -


URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-65-K-14-t1311#519080 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more