Arado Ar 80

     
Název:
Name:
Arado Ar 80 V1 Arado Ar 80 V1
Originální název:
Original Name:
Arado Ar 80 V1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1937 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16301) kg 3594 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg 4630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,80 m 38ft 8,56in
Délka:
Length:
10,272) m 33ft 8,32in 2)
Výška:
Height:
2,95 m 9ft 8,14in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
V1: Rolls-Royce Kestrel VI o vzletovém výkonu 391 kW/532 k
V2: Rolls-Royce Kestrel V o vzletovém výkonu 518 kW/705 k
V3: Junkers Jumo 210 C o vzletovém výkonu 449 kW/610 k
dvoulistá dřevěná vrtule
V1: Rolls-Royce Kestrel VI, take-off power 525 hp
V2: Rolls-Royce Kestrel V, take-off power 695 hp
V3: Junkers Jumo 210 C, take-off power 602 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
4253) km/h v 4000 m 264.1 3) mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
104) min do 6000 m 104) min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
105005) m 34449 5) ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2 x synchronizovamé guľomety MG 17 ráže 7,92 mm
proposed:
2x 7,92 mm MG 17 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V2, po instalaci motoru Jumo 210 C:
1) 1645 kg
2) 10,10 m
3) 425 km/h
4) 9,5 min
5) 10000 m

Do súťaže o nové stíhacie lietadlo obnovujúcej sa Luftwaffe, vypísanej RLM začiatkom roku 1934, sa prihlásila so svojím modelom Ar 80 aj firma Arado.Bol to jednomotorový dolnoplošník s duralovým trupom, krídlami lomenými do W, otvoreným pilotným priestorom a pevným kapotovaným podvozkom. Prvý prototyp V1, s imatrikuláciou D-IRLI, vzlietol na jar 1935. Čoskoro však bol zrušený pri havárii.
Druhý Ar 80 V2 D-ILOH, pôvodne vybavený motorom Rolls-Royce Kestrel V, ale začiatkom roku 1936 prestavaný s Jumom 210C, bol testovaný v Reichline. Pri porovnaní s konkurentným Messerschmittom Bf 109 však neuspel.
Tretí postavený Ar 80 V3 D-IPDN bol vybavený novým, rovným krídlom, prekrytom pilotného priestoru a druhým sedadlom. Od roku 1937 sa používal pri skúškach s kanónom MG/FF strieľajúcim cez dutú hriadeľ vrtule a od roku 1938 slúžil ako lietajúce laboratórium pri vývoji vztlakových klapiek. Lietal pravdepodobne do roku 1940.
V2 equiped with Jumo engine:
1) 3627 lb
2) 33ft 1,63in
3) 264.1 mph
4) 9.5 min
5) 32808 ft
Zdroje:
Sources:
Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2.
Flugzeug-Typenbuch, Handbuch der Deutschen Luftfahrt- und Zubehör-Industrie. Herm. Bever Verlag, Leipzig 1941.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#44639 Version : 0
Ar 80 V2 with RR Kestrel V engine
Arado Ar 80 -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#44640 Version : 0
Ar 80 V2 with Jumo 210 engine
Arado Ar 80 -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#44642 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ar80.html
.
Arado Ar 80 - Ar 80 V3.

Ar 80 V3.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-80-t12871#521694 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more