Avia CS-92

     
Název:
Name:
Avia CS-92 Avia CS-92
Originální název:
Original Name:
Avia CS-92
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1946-DD.07.1948 Automobilové závody, n.p., závod 2 Avia, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1946-DD.07.1948
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
10.02.1946
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4185 kg 9226 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5930 kg 13073 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,51 m 41 ft ½ in
Délka:
Length:
10,60 m 34 ft 9 ¼ in
Výška:
Height:
3,85 m 12 ft 7 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2 233.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
M-04 o tahu 8,7 kN M-04, thrust 1980 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1670 l:
900 l před pilotním prostorem
350 l za pilotním prostorem
250 l v zadní části trupu
170 l pod pilotním prostorem
368 Imp gal / 441 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
~840 km/h v ? m ~522 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
0-2x 30mm kanon MK 108, 80 nábojů každý 0-2x 30 mm MK 108 cannon, 80 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Soukup, Oldřich. Avia S-92 & CS-92, L+K 1976/19-20.
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-t54220#200950 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letouny Avia CS-92 odpovídaly německým letounům Messerschmitt Me 262 B Schwalbe a v čs. letectvu byly zařazeny tři kusy CS-92 pro cvičné úkoly. První kus byl Messerschmitt Me 262 B Schwalbe po revizi provedenou v Avii. Další dva kusy byly v Avii přestavěny z jednomístných Me 262 A. Letoun byl celokovový, skořepinové konstrukce, samonosný dolnoplošník poháněný dvěma proudovými motory Jumo 004 (čs. označení M-04), tříkolý podvozek příďového typu. Výzbroj měly tvořit dva kanony MK 108 s palebným průměrem 80 nábojů na zbraň. Ty však do CS-92 nebyly s největší pravděpodobností montovány a letouny měly výstřelné otvory v přídi zaslepeny.


Technické údaje:
Rozpětí: 12,65 m
Délka: 10,60 m
Výška: 3,85 m
Nosná plocha: 21,7 m2
Rozchod kol: 2,55 m
Hmotnost prázdného letounu:
Užitečné zatížení: hmotnost neuvedena
Plná hmotnost: 5930 kg
Dostup: neuveden
Dolet: neuveden
Nejvyšší přípustné rychlosti:
300 km/hod s plně sklopenými klapkami
350 km/hod s vysunutým podvozkem
900 km/hod vodorovný let do 8000 m
950 km/hod vodorovný let nad 8000 m
obsahy nádrží celkem: 2570 l
obsahy nádrží jednotlivě:
2 x 900 l před a za pilotním prostorem
600 l v zadní části trupu
170 l pod pilotním prostorem
mazací olej: 2 x 12 l na pohonných jednotkách
spouštěcí palivo: 2 x 17 l na pohonných jednotkách
palivo pro spouštěcí motor Riedl: 2 x 3 l na pohonných jednotkách


CS-92 Prozatímní předpis o obsluze z října 1949, vydaly AZNP, závod Avia, NA fond ČZKS
URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-t54220#228107 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Avia CS-92 (V-35, výrobní číslo CS-92.3 nebo CS-92.5), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 14.-15.6.2008. Letoun původně sloužil jako učební pomůcka ve Vojenské technické akademii v Brně, dokud jej získalo Technické muzeum. V dost poškozeném stavu se odsud v roce 1967 dostal do sbírek kbelského muzea. Letoun byl v roce 2009 rekonstruován do podoby německého Me 262 B-1a.
Avia CS-92 - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
Avia CS-92 - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-t54220#258601 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Avia CS-92 představující po rekonstrukci německý stroj Me 262 B-1a, který se stal základem prvního cvičného letounu sestaveného jako CS-92.3 (nebo CS-92.5), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009.


Vlastní foto

Avia CS-92 -


Avia CS-92 -


Avia CS-92 -


Avia CS-92 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-92-t54220#318837 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more