Kawasaki Ki 61-Ib Hien [Tony]

Kawasaki Ki 61-Ib Hien / 川崎 キ61-I乙「飛燕」・三式战斗机一型乙
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 61-Ib (Ocú) Kawasaki Ki-61-Ib (Otcu)
Originální název:
Original Name:
キ61-I甲 三式战斗机一型乙“飞燕″
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.04.1944 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.04.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 380 (verze Ki-61-Ia a Ki-61-Ib)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2380 kg 5247 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3130 kg 6900 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3256 kg 7178 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8,750 m 28ft 8,49in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
156,50 kg/m2 32.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 864 kW (1 175 k),
výkon 794 kW (1 080 k) v h= 3 700 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Kawasaki Ha-40 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine,
rated 1,159 hp at 2,500 rpm for take-off and 1,065 hp at 2,400 ft at 12,140 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller of the diameter 9ft 10in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l + 2X 200 l v přídavných nádržích pod křídly 121 UK gallons and 44 UK gallons in a drop-tank could be carried under each wing.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
590 km/h v 4860 m 366.6 mph in 15945 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 4000 m 248.5 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,60 min do 5000 m 5,60 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1100 km 683.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích)
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v křídlech (po 220 nábojích)
Pumový náklad: do 500 kg
Two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in the upper fuselage decking, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in wing-mounted, 220 rpg.
Bomb load: Up to 1,102 lg of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
三式战斗机一型乙“飞燕″ - Armádní stíhací letoun typ 3 model 1a Hien
飛燕 - Hien - Vlaštovka
Spojenecké kódové jméno: Tony

Ki-61-Ib Ocú byla druhou masově vyráběnou verzí. Na základě vyhodnocení bojových zkušeností byla zesílena výzbroj, křídelní kulomety puškové ráže byly nahrazeny velkorážnými kolomety Ho-103, na horní straně křídla se objevila "boule", která zakrývala podavač. Zadní ostruhové kolečko bylo zaaretováno ve vysunuté poloze.
三式战斗机一型乙“飞燕″ - Army Type 3 Fighter Model 1a (Otcu) Hien
飛燕 - Hien - "Flying Swallow"
Allied Code Name: "Tony"

The second production fighter variant. As it was found the armament was too light against allied aircraft and the tailwheel retraction mechanism was unreliable, the aircraft was modified accordingly. Two 0.50 in Ho-103 machine-guns replaced the wing 0.303 in machine guns, with modifications to the upper-wing bulges. The tailwheel doors were removed and the tailwheel locked in the "down" position.
Zdroje:
Sources:
Upravil moderátor Vláďa s použitím:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Famous Airplanes Of The World, Army Type 3 Sighter "Hein", No. 17 1989, 7, BunrinDo Co., Ltd., ISBN4-89319-014-8.
René J. Francillon Ph.D., Profile Publications, The Kawasaki Ki-61 Hien, No.118, 1969, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN.
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#5100 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

mjr.Teruhiko Kobayashi 244. Sentai
na první fotografii po sestřelu 1 B-29 a 3 poškozených B-29
na druhé 5 B-29 sestřeleno a jedna zničena taranem (přeškrtlé)
tato fotografie je z 27.června 1945 Chofu.
Kawasaki Ki 61-Ib Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#99579 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mnohé americké prameny uvádějí montáž německých kanónů MG 151/20 i u verze Ki-61-Ia, ale japonské prameny mluví o těchto letadlech jako o dalším typu. Situace je zde tedy dosti nejasná, protože mnoho velmi solidních autorů tvrdí opak. V továrně se oba typy vyráběly souběžně (proč, když by měly stejnou výzbroj), je ovšem také možné, že něktrá "ačka" byla upravena přímo v dílnách u jednotlivých Sentaí.
Každopádně po montáži těžších zbraní Ho-103 (12,7 mm) za Type 89 (7,7mm) stoupla hmotnost letadla o 170 kg.
Ki-61-Ib Otsu měly pevné ostruhové kolečko.




___________________________________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#100663 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohled na Ki-61-Ib Otsu.
Kawasaki Ki 61-Ib Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#100670 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more