CZK - LIAZ 101.124

     
Název:
Name:
LIAZ 101.124 LIAZ 101.124
Originální název:
Original Name:
LIAZ 101.124
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
LIAZ, n.p. závod 02, Mnichovo Hradiště /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1985-DD.MM.1987
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
562:
- Angola: 1
- Československo (Lidové milice) / Czechoslovakia (People's Militias): 12
- Irák / Iraq: 1
- KLDR / PDRK: 2
- Pákistán / Pakistan: 18
- Španělsko / Spain: 1
- Tanzánie / Tanzania: 527
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1984
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
8750 kg 19290 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
16000 kg 35274 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
16000 kg 35274 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
32000 kg 70548 lb
Celková délka:
Overall Length:
6730 mm 22ft 1in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
3110 mm 10ft 2in
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11in
Rozvor:
Wheelbase:
3650 mm 144in
Rozchod:
Track:
2350 mm - přední náprava
1782 mm - zadní náprava
92 ½ in - front axle
70 ⅛ in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
24 V 24 V
Pneumatiky:
Tyres:
11.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
M 634 M 634
Převodovka:
Gearbox:
Praga 10P80 (hlavní) - 10 rýchlostí vpred, 2 vzad
PP100 (přídavná pro pohon přední nápravy)
Praga 10P80 (main) - 10 gears forward, 2 gears backward
PP100 (additional to front axle)
Spojka:
Clutch:
jednolamelová, suchá, priemer 380 mm single plate, dry, 380 mm diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
72 km/h 45 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
31 ° / 24 °
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m 16 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 47 in
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
Model vyvinutý na základe sklápača Škoda 706 MTSP 24

Odvodené verzie:
- LIAZ 101.129 (valník s navijákom)
- LIAZ 101.120 (podvozok pre účelové nástavby)
- LIAZ 101.121 (valník bez plachty)
- Škoda 706 MTP 24 (označenie pre ČSSR)
-
Zdroje:
Sources:
Ing. Karel Václavík, Karel Václavík: Škoda a LIAZ 2. - nákladní automobily a autobusy po roce 1945; SAXI 2012; ISBN 978-80-904767-3-8
URL : https://www.valka.cz/CZK-LIAZ-101-124-t127237#430656 Version : 0
The largest user of vehicles LIAZ 101.124 became Tanzania. From that comes their nickname "Tanzánec".

Source: LIAZ.cz.
CZK - LIAZ 101.124  -


URL : https://www.valka.cz/CZK-LIAZ-101-124-t127237#430726 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more