Ship type: heavy cruiser Class: Myōkō Start of construction: 25.10.1924 Release: 16.4.1927 Enlistment: 31.7.1929
length: 203m width: 20.73m draft: 5.1m
displacement: 10,000t displacement max: 14,500t
drive: 12 boilers, 4 turbines, 130,000 hp
speed max: 35.5 knots
armour: sides: 102mm main deck: 32mm top deck: 13-25mm barbettes: 76mm turrets: 25mm
armament: 10 x 203mm 8 (4xII) x 127mm/40 8 x 25mm/60 AA 4 x 13.2mm 16 x TT 610mm
crew: 891
URL : https://www.valka.cz/CA-Mjoko-1927-t12721#43625
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Velitelé lodi
01.11.1929 - 30.11.1929 námořní kapitán Niiyama Yoshiyuki (navíc k "Nachi") 10.11.1929 - 01.12.1930 námořní kapitán Uematsu Toma 01.12.1930 - 01.12.1931 námořní kapitán Yamaguchi Chonan 01.12.1931 - 01.12.1932 námořní kapitán Izawa Haruma 01.12.1932 - 15.11.1934 námořní kapitán Takahashi Hideo 15.11.1934 - 15.11.1935 námořní kapitán Ukita Hidehiko 15.11.1935 - 01.12.1936 námořní kapitán Goga Keijiro 01.12.1936 - 25.04.1938 námořní kapitán Fujita Ruitaro 25.04.1938 - 15.11.1938 námořní kapitán Hoshina Zenshiro 15.11.1938 - 20.07.1939 námořní kapitán Ito Kenzo 20.07.1939 - 15.11.1939 námořní kapitán Abe Koso 15.11.1939 - 15.11.1940 námořní kapitán Itagaki Sakan 15.11.1940 - 11.08.1941 námořní kapitán Yano Hideo 11.08.1941 - 23.05.1942 námořní kapitán Yamazumi Teijiro 23.05.1942 - 02.03.1943 námořní kapitán Miyoshi Teruhiko 02.03.1943 - 05.12.1943 námořní kapitán, od 01.11.1943 kontradmirál Nakamura Katsuhei 05.12.1943 - 15.01.1945 námořní kapitán, od 15.10.1944 kontradmirál Ishihara Itsu
Zdroj: nihonkaigun.modellmarine.de
URL : https://www.valka.cz/CA-Mjoko-1927-t12721#194735
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Myôkô
Historie lodi spadá až ke konci WWI. V té době došlo k rozhodnutí o modernizaci děl 200mm L/42 Vickers model 1908. Admiralitě poté byl představen projekt na křižník o výtlaku 7 200t, rychlosti 36 uzlů a výzbroji 12x 140 L/50 3Nendo Shiki (4xII) s možností pozdější zástavby děl ráže 200 mm a 8mi torpédomety (2xIV) ráže 610mm. Tloušťka pancíře byla na čáře ponoru 76 mm. Akční rádius měl být při 14 uzlech 6-8000 námořních mil.
Projekty křižníku, ale byly pozměněny s ohledem na poválečné dohody, výroba těžkých křižníků třídy Myôkô vedla přes třídy Furutuka, Kako, Aoba. Projekční práce vedl. Kikuô Fujimoto. Plány byly ke schválení předloženy 18.5.1923 a 25.8. 1923. Plány obsahovaly těžký křižník o následujících TTD výtlak: 10 000 t, a při 2/3 bojovém výtlaku 11 850 t ( 2/3 bojového výtlaku znamená = 1/4 paliva, 3/4 zásob munice, 2/3 pitné vody a vody pro kotle.), rychlost: 35,5 uzlu, akční rádius 8000 námořních uzlů při 13,5 uzlech. Výzbroj: 10x 200 mm (5xII) a 4x 120 mm (4xI), 1x katapult pro 2 hydroplány. Později bylo rozhodnuto o montáži 8-torpedometů 12 Nendo Shiki neotočných ve výšce strojovny a zvětšení počtu PL děl ráže 6x120 mm (6xI). V březnu 1923 schválil parlament výstavbu 4 těžkých křižníků. První dvě lodě měli být postaveny v letech 1923/1924 další dvě v letech 1924/1925 jednotková cena za loď měla být 21 900 000 Yenu. Lodě byly v objednávce pojmenovány Kôkyu Joenyôkan ( Velké křižníky) lodě č.5 a č.6 byly zadány loděnici Yokosuka Kaigun Kôschô i Kure Kaigun Kôshô. 10. Listopadu 1923 byly křižníky oficielně pojmenovány č.5. Myôkô a č.6. Nachi. 1. března 1923 v provinci Kantô proběhlo velké zemětřesení, což způsobilo zmenšení financí a zničení infrastruktury loděnic Yokosuka. Takže k položení kýlu došlo až 25.10.1924 v doku č. 2. Kýl lodě Nachi byl položen 26.11.1924 v doku č.3 ,k terý byl o 50 m prodloužen. Na podzim 1924 byly zaslány objednávky na zbývající lodě do loděnic Deckyard Company Kôbe Works kde lodi č.7. přidělila kód 345 a do loděnice Mitsubishi Shipbuilding and Engeneering Company Nagasaki Works zakázka na křižník č.7. ( přidělen kód 420). 16.2.1925 dostala loď oficiální jméno Ashigara a č.8 Haguro. K spuštění Myôkô došlo za účasti císaře 16.4.1927. V polovině roku 1928 dorazil požadavek o zvětšení neotočných torpédometů na 4xIII 13 Shiki. Díky tomuto byly v okolí prvního komínu zvětšena nástavba k zajištění více prostorů pro kajuty posádky. Na strop byl umístěn víceúčelový kanón r. 120 mm.
Po všech těchto úpravách vzrostl výtlak lodi o 500t.
Názvy lodí Myôkô - odvozeno od názvu sopky v provincii Niigata Myôkôsun Nachi - od hory Nachisan v prefektuře Wakayama Ashigara - od jména hory Ashigarasan v prefektuře Kanagana Haguro- od hory Hagurosan v prefektuře Yamagata
Konstrukce Trup lodi je do tvaru zploštělého S, příď nad čarou ponoru byla vysoká 7,94 m, mezi žebry 32 - 306 5,94 m (4,74 m) na zádi 5,03 m (3,69 m). Pod čarou ponoru v oblasti středu lodi byl instalován "bulges" proti torpédům o délce 93 m, v oblasti kotelny a strojovny šel až do hloubky 2,5 m. byl vyroben z oceli HT o tl. 12,7 až 14 mm. Proti účinkům min a torpéd byl rozdělen na 2 části vnitřní a vnější. Vnitřní část byly nádrže na palivo vnější část byla prázdná, ale v období války se předpokládalo vložení zaslepených tyčí které měli když tak lépe přenést zatížení při nárazu torpéda. Při vložení trubek stoupl výtlak o 200t.
Modernizace lodi po spuštění
Modernizace 1934-1935 Hlavním cílem byla modernizace PL výzbroje lodi, ale došlo i k rozčíření "bugles" přičemž byl obestavěn starý bugles. Nový bugles byl vysoký 4,04 m a zvětšil šířku lodi z 17,88 m na 18,99 m a šel od věže č. 3 po věž č. 5. Byl vyroben opět z HT oceli o tl 5 mm u trupu a 14 mm pod čarou ponoru. Bugles měl vydržet kontaktní explozi o síle nálože 200 kg. Hmotnost nových bublin byla 680 t. Výtlak vzrost na 13 963 t. Ponor Myôkô vzrostl 6,23 m na 6,28 m při délce na čáře ponoru 201,71 m a max. rychlost klesla na 34 uzlu.
Mezi příďovým komínem a dělovou věží č.4. vznikla paluba těžkých PL děl. Z důvodu zvýšení dosahu torpéd byla u každého stanoviště torpéd a dvou věžiček zřízeno stanoviště řízení torpédových střel a obsahovalo tabulky a kalkulátory přepočítávající kurz a rychlost cíle 92 Shiki Surai Hoiban.
Modernizována byla i vnitřní komunikace a radiové spojení lodí.
Počet členů posádky stoupl z 814 námořníků na 832.
Déle byly odstraněny světlomety "SU" a na jejich místo byli instalovány PL dálkoměry 91 Shiki Kôtem Sôchi. Modernizace 1939-1941 Byly odstraněny staré "bugles" a udělán nový který zvětšil šířku lodi na 20,73 m. Opět bylo předpokládáno vložení zaslepených trubek. Bugles byl rozdělen na 15 vodotěsných přepážek, z čehož 5 v oblasti strojovny sloužily jako dodatečné nádrže.Byly vyrobeny z oceli Ducol o tl 9 -16 mm a měli vydržet kontakní explozi 250 kg trhaviny.
Modernizována vnitřní komunikace
Lodní výzbroj:
Hlavní dělostřelecká výzbroj byla instalována v 5ti věžích. Délka věže 8m, šířka 6,0 m výška 2,15 m. Vzdálenost mezi děli 1,9 m pohon elektro-hydraulický.
Výzbroj po postavení lodi: 10x 200 mm (5xII) 6x120 mm (6xI) 2x7,7 mm(2xI) 12x Torpédomet r. 610 mm (4xIII)
V letech 1931 a 1932 byla loď přezbrojena děli 203mm L/50 3 Nendo Shiki 2Gô.
PL univerzální dělostřelectvo.
Děla byla z počátku nekrytá r. 120mm max. rychlost odměru 6° za sekundu, náměr 4,5° za sekundu. Verze B2 byla poháněna elektricky a chránil ji tenký pancéřový štít o tl. 1,6 -3,2 mm.udělení odměru 10°za vteřinu a 6,5° za sekundu.
Při přezbrojování v letech 1934 až 1935 dostala loď 8 děl r. 127 mm L/40 postavených v páru do věží "A1 Mod 1" děla nesla označení 12,7cm L/40 89 Shiki.
Charakteristiky děla 120 mm L/45 Ráže: 120 mm Délka hlavně: 5,60 m Úsťová rychlost: 825 m/s Rychlost střelby: 6 -11 ran/minutu Dostřel: vodorovný 15 600 m Výškový: 10 100 m efektivní 8 450m Náměr: -10°až + 75° Hmotnost střely: 20,45kg Hmotnost prachové náplně: 32,5 - 34 kg Životnost hlavně: 700 -1000 výstřelů
Charakteristiky děla 12,7cm L/40 89 Shiki Ráže: 127 mm Délka hlavně: 5,28 m Úsťová rychlost: 825 m/s Rychlost střelby: 6 -11 ran/minutu Dostřel: vodorovný 13 200 m Výškový: 8 100 m efektivní 7 400m Náměr: -8°až + 90° Hmotnost střely: 23,45kg Hmotnost prachové náplně: 34,45 kg Životnost hlavně: 700 -1000 výstřelů Zásoba střel na hlaveň: 210 ks
Při modernizaci v roce 1939-1941 loď dostala další PL výzbroj ve formě PL kanónů 96 Shiki 25mm Kiju 1 Gatz ( Jednalo se o licenci Hotchkiss vz. 1930, který licenčně vyráběla firma Arsenale Yokosuka, dělo bylo vybaveno tlumičem plamene od firmy Rheinmetall) . 6.8.1936 byly na lodě instalovány dvojčata typu 96 Shiki 25mm Kiju 1 Gatz s elkrtickým pohonem. Odměr 18°za vteřinu a náměr 12°za sekundu. Systém řízení palby pro 25 mm PL kanóny obstarával systém 95 Shiki ( hmotnost 1,1 t).V roce 1941 byly instalována místo dvojčat trojčata o hmotnosti 1,8 t.
V srpnu 1944 dostalo loď radar 22 Gô Dentan.
Zásoba paliva 2 740 t
Zdroje: 1)Lecroix, E. : The development of the A-class cruisers in the Imperial Japan Navy. 2)Jentschura, H. Warships of the Imperial Japan Navy 1869 -1945, Londýn 1999.
URL : https://www.valka.cz/CA-Mjoko-1927-t12721#235554
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Řez lodí + schéma pancéřování , řez je veden v místě 184 žebra.
URL : https://www.valka.cz/CA-Mjoko-1927-t12721#235555
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
1 foto) Zpuštení na vodu z Naval historical centrum 2 foto) Ze sbírek Siegfrieda Breyera 3 foto) Stavba Myoko 20.1.1929 ze sbírek Larsa Ahlberga za povšimnutí stojí kulaté otvory torpédometů.
Stavba lodi
URL : https://www.valka.cz/CA-Mjoko-1927-t12721#235556
Version : 0
URL : https://www.valka.cz/CA-Mjoko-1927-t12721#546654
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.