Kawasaki KDA-2

Kawasaki KDA-2 / 川崎KDA- 2
     
Název:
Name:
Kawasaki KDA-2 Kawasaki KDA-2
Originální název:
Original Name:
川崎KDA- 2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.07.1927 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1926-DD.07.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1505 kg 3318 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2550 kg 5622 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,000 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
12,800 m 41ft 11,93in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,00 m2 516.684 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
53,125 kg/m2 10.88 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI 5,5 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
BMW VI 5,5 twelve-cylinder inverted vee water-cooled engine, rated at 621 hp for take-off and 592 hp at optimal level,
driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
240 km/h v 0 m 149.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6850 m 22474 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (500 nábojů)
1x pohyblivý zdvojený kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun in a nose 500 rounds and
one twin flexible rearward-firng 0.303 inch machine-guns in dorsal position.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Výkony se vztahují k prvnímu prototypu označenému A-2.


Prototyp KDA-2 byl navržen Dr. Richardem Vogtem, dle požadavků armádního letectva. Dr. Vogt byl tehdy v továrně Kawasaki, kde zaváděl licenční výrobu bombardovacího Dornieru Do.N, v Japonsku označeného jako Kawasaki Ka.87. Projektové práce započaly v dubnu 1926 a první prototyp byl dokončen v únoru 1927. První prototyp nesl pouze základní vybavení a byl tak o 250 kg lehčí než druhé dva prototypy, které již nesly plnou armádní výstroj. Tyto prototypy zvítězily v soutěži o armádní průzkumný letoun a následující rok byla zahájena výroba pod označením Kawasaki Type 88.
Performance relate to the first prototype designated A-2.


The KDA-2 was designed by Dr Richard Vogt in response to an Imperial Japanese Army request. Vogt had previously worked with Kawasaki on the Dornier Do-N, which was co-produced in Germany and Japan as the Army Type 87 Night Bomber. During 1927 three prototypes of Vogt's new design were built, as the Kawasaki KDA-2. This was a conventional biplane, with wings of unequal length (longer upper wing), a fixed undercarriage, and powered by a BMW VI.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960
www.historyofwar.org
www.csd.uwo.ca
pub131.ezboard.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-2-t124329#423527 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more