Název: Name: | Dornier Do J "Wal" | Dornier Do J "Wal" |
Originální název: Original Name: | ドルニエ Do J(Dornier Do J) | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.01.1930 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1929-DD.01.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze Do J | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.11.1922 první prototyp | |
Osádka: Crew: | 4 + 6 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5070 kg | 11177 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7400 kg | 16314 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,500 m | 73ft 9,83in |
Délka: Length: | 16,800 m | 55ft 1,41in |
Výška: Height: | 4,265 m | 13ft 11,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 96,00 m2 | 1033.34 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,083 kg/m2 | 15.79 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | BMW VI kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, motory byly namontovány nad křídlem ve společné gondole (tlačný a tažný) o výkonu 441 kW (600 k). Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu. | BMW VI twelvee-cylinder liquid-cooling Vee engine, mounted in a Push-pull nacelle above the wing, rated at 592 hp, driving a four-bladed wooden fixed-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 238.2 km/h v ? m | 148 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 191.5 km/h v 2000 m | 119 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 8 h Letoun byl vyroben v italské továrně Construizone Meccaniche Aeronautiche S.A., zkráceně CMASA, v Marina di Pisa a potom smontován a přestavěn na dopravní v Japonsku společností Kawasaki pro společnost Nihon Koku Yuso K. K. | Endurance: 8 hours Built in an Italian Dornier factory Contruizone Meccaniche Astronautiche SA, shortly CMASA at Marina di Pisa and then reassembled by Kawasaki. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Ulrich Israel, Dornier DoJ „Wal“, In Peter Bork, Fliegerkalender der DDR 1986, Militärverlag der DDR, Berlin 1985, pp. 150-160 http://www.aviastar.org/air/germany/dorn_wal.php http://www.airwar.ru/enc/sww2/do15.html http://www.lujanargentina.com archiv autora |