CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič)

     
Název:
Name:
Land Rover Defender 110 C-Guard VHP Land Rover Defender 110 C-Guard VHP
Originální název:
Original Name:
Land Rover Defender 110 C-Guard VHP
Kategorie:
Category:
doprovodné vozidlo - ochranný rušič escort vehicle - protective jammer
Výrobce:
Producer:
URC Systems, Prostějov [finální montáž / final assembly]
Netline Communications Technologies, Tel Aviv [prostředky EB / EW systems]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2006-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2006
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Land Rover Defender 110 Armoured 2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
4100 kg 9039 lb
Celková délka:
Overall Length:
4800 mm 15ft 9in
Celková šířka:
Overall Width:
1805 mm 5ft 11in
Celková výška:
Overall Height:
2385 mm 7ft 10in
Světlá výška:
Ground Clearance:
375 mm 1ft 2.75in
Rozvor:
Wheelbase:
2775 mm 109.25in
Rozchod:
Track:
1486 mm - obě nápravy
58.5in - both axles
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
300Tdi
- řadový, vodou chlazený, přeplňovaný s mezichladičem stlačeného vzduchu, vznětový
- počet válců: 4
- objem válců: 2495 cm3
- maximální výkon: 83 kW při 3800 ot/min
- turbodmychadlo: Garret T2.5
- rozvod: OHV
300Tdi
- in-line, water cooled, turbocharged with intercooler, diesel
- number of cylinders: 4
- swept volume: 152.3 cu in
- maximum power output: 111.3 bhp (112.8 PS) at 3800 rpm
- turbocharger: Garret T2.5
- valve control: OHV
Převodovka:
Gearbox:
R380
- pětistupňová, synchronizovaná s ručním řazením; ozubená kola se šikmým ozubením.
R380
- five gears, synchronized, manually operated; tooth wheels with spiral gearing
Spojka:
Clutch:
Valeo s centrální pružinou Valeo with central spring
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
80 l 17.6 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
130 km/h 80.8 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
8,81) l/100 km 32.11) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
46 ° / 33 °
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 44 %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 24in
Nástavba:
Superstructure:
rušička mobilních telefonů C-Guard VHP C-Guard VHP cellphone jammer
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) mimo město, ve městě 14 l/100 km 1) outside the city, in the city 20.2 mi/Imp gal
Zdroje:
Sources:
informační tabule Dny NATO 2011
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-C-Guard-VHP-doprovodne-vozidlo-ochranny-rusic-t120612#413741 Version : 0
Land Rover Defender 110 C-Guard VHP

A mobile jammer designed to provide protection for occupants of moving vehicles from the danger of remote detonation of explosive ordnance disposal systems (NVS, RCIED). The vehicle is based on an all-terrain vehicle Land Rover Defender 110 Armoured 2.

In the vehicle's transport compartment, an Israeli C-Guard VHP mobile phone jammer is built in, which can jam several bands simultaneously (e.g. GSM, CDMA, TDMA, UMTS (3G), Nextel). The jammer is designed for stationary construction in the protection of buildings and premises from NVS, or as a superstructure for cars of the SUV category.

Basic technical and tactical data of the C-Guard VHP
operating bandwidth: 10 - 2480 MHz
output power: maximum 800 W
supply voltage: 20-32 V
Antenna: omnidirectional
interference scheme: scattering
operating temperature: -10°C - +55°C
power supply: gel batteries


Between 2006 and 2007, the Land Rover Defender 110 C-Guard VHP was deployed in combat with Czech contingents providing protection for the German Provincial Reconstruction Team (PRT) in Fayzabad, Afghanistan. The vehicle was regularly deployed there for demining work by Bundeswehr EOD technicians.
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-C-Guard-VHP-doprovodne-vozidlo-ochranny-rusic-t120612#413747 Version : 0
A Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (VPZ 834 95-45) from the 532nd Electronic Warfare Battalion, September 2011. Compared to the standard Armoured 2, the mine protection on the underside of the vehicle has also changed.
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-C-Guard-VHP-doprovodne-vozidlo-ochranny-rusic-t120612#413749 Version : 0
Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (OEM 834 95-45) along with the standard cars Armoured 2 (OEM 014 66-21 and 504-32-02) in the bowels of the transport aircraft An-124 ready to the air movement into Afghanistan.

Source: MO CR
.
CZE/GBR - Land Rover Defender 110 C-Guard VHP (doprovodné vozidlo - ochranný rušič) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-110-C-Guard-VHP-doprovodne-vozidlo-ochranny-rusic-t120612#429532 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more