Micubiši Ka-14 (3. prototyp)

Mitsubishi Ka-14 (3rd prototype) / 九試単座戦闘機(カ-14)
     
Název:
Name:
Micubiši Ka-14 (3. prototyp) Mitsubishi Ka-14 (3rd prototype)
Originální název:
Original Name:
九試単座戦闘機(カ-14)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3. ze šesti prototypů
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1500 kg 3307 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
7,685 m 25ft 2,56in
Výška:
Height:
3,270 m 10ft 8,74in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2 191.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
84,30 kg/m2 17.27 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 515 kW (700 k) a 588 kW (800 k) v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 690 mm.
Nakajima Hikari 1,
nine-cylinder air-cooled radial, rated at 690 hp for take-off and 789 hp at 11,493 ft,
driving a two-blade fixed-pitch metal propeller of the diameter 8ft 9,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 l 45 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
452 km/h v 3500 m 280.9 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,05 min do 5000 m 5,05 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
zástavba zbraní nedoložena instalation of weapons undocumented
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
九試単座戦闘機(カ-14) - Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Námořní palubní stíhací letoun 9-Ši (Ka-14).


Motor Hikari byl instalován do 3., 4. a 5. prototypu.
九試単座戦闘機(カ-14) - Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Naval carrier-borne fighter 9-Shi (Ka-14).
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, 2001, ISBN-10: 1840652691
Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1
Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude,
L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M
http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html
http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm
www.aviastar.org
www.aviastar.org
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259
www.aviarmor.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-14-3-prototyp-t118731#408148 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more