Název: Name: | Micubiši Ka-14 (3. prototyp) | Mitsubishi Ka-14 (3rd prototype) |
Originální název: Original Name: | 九試単座戦闘機(カ-14) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3. ze šesti prototypů | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1500 kg | 3307 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,685 m | 25ft 2,56in |
Výška: Height: | 3,270 m | 10ft 8,74in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | 191.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 84,30 kg/m2 | 17.27 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Hikari 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 515 kW (700 k) a 588 kW (800 k) v h= 3 500 m. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 690 mm. | Nakajima Hikari 1, nine-cylinder air-cooled radial, rated at 690 hp for take-off and 789 hp at 11,493 ft, driving a two-blade fixed-pitch metal propeller of the diameter 8ft 9,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 200 l | 45 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 452 km/h v 3500 m | 280.9 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,05 min do 5000 m | 5,05 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | zástavba zbraní nedoložena | instalation of weapons undocumented |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 九試単座戦闘機(カ-14) - Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Námořní palubní stíhací letoun 9-Ši (Ka-14). Motor Hikari byl instalován do 3., 4. a 5. prototypu. | 九試単座戦闘機(カ-14) - Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Naval carrier-borne fighter 9-Shi (Ka-14). |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, 2001, ISBN-10: 1840652691 Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1 Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1 L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude, L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm www.aviastar.org www.aviastar.org http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259 www.aviarmor.net archiv autora |