Název: Name: | Gotha Go 242 A-1 | Gotha Go 242 A-1 |
Originální název: Original Name: | Gotha Go 242 A-1 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha DD.MM.1941-DD.MM.194R Robert Hartwig, Sonneburg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.07.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1528 všech verzí / all versions: 900 Gotha 628 Hartwig | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 + 21 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | skid |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3200 kg | 7055 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6800 kg | 14991 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 24,50 m | 80ft 4,57in |
Délka: Length: | 15,80 m | 51ft 10,04in |
Výška: Height: | 4,40 m | 14ft 5,22in |
Plocha křídla: Wing Area: | 64,40 m2 | 693.2 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | none |
Počet motorů: Number of Engines: | 0 | |
Typ: Type: | - | - |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | - | - |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2901) km/h v ? m | 180.2 1) mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 2402) km/h v ? m | 149.1 2) mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1800 m | 5906 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 0-4x kulomet MG 15 ráže 7,92 mm: 1x na střeše 1x na bocích trupu 1x střílející skrz nákladní dveře | 0-4x 7.92mm MG 15 machine gun: 1x roof-mounted 1x on each side of the fuselage 1x firing through the rear loading door |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Klouzavý poměr: 1:16 1) maximální rychlost při vlekání 2) maximální rychlost klouzání Subvarianty: Go 242 A-1 - základní verze, podvozek se třemi ližinami a dvěma pomocnými koly Go 242 A-2 - brzdicí padák, vyšší maximální hmotnost při vlekání Go 242 B-1 - upravený tříkolový podvozek Go 242 B-2 - přední kolo větší a polozatažitelné, zadní pár s hydropneumatickými tlumiči Go 242 B-3 - podvozek jako B-1, výsadkové dveře na zádi gondoly Go 242 B-4 - podvozek jako B-2, výsadkové dveře na zádi gondoly Go 242 C-1 - varianta s člunovým trupem pro útok na Scapa FLow, pravděpodobně nepostavena | Glide ratio: 1:16 1) maximum towing speed 2) maximum gliding speed |
Zdroje: Sources: | Transport Gilders - The Rise and Demise of a Weapon Part Two, Air Enthusiast 1972/04. Nowara, Heinz J. German Gliders in World War II, Schiffer Military History Vol. 48. Schiffer Publishing, West Chester. ISBN 0-88740-358-1. Němeček, Václav. Gotha Go 242/244, L+K 1981/11. |