Siemens-Schuckert D.I

     
Název:
Name:
Siemens-Schuckert D.I Siemens-Schuckert D.I
Originální název:
Original Name:
Siemens-Schuckert D.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Siemens-Schuckertwerke GmbH, Berlin-Siemensstadt /
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Siemens-Schuckertwerke GmbH, Nürnberg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
95
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
430 kg 948 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
685 kg 1510 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,500 m 24ft 7,27in
Délka:
Length:
6,000 m 19ft 8,21in
Výška:
Height:
2,590 m 8ft 5,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,4 m2 155 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Siemens-Halske Sh.I o výkonu 81 kW/110 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Siemens-Halske, Sh.I, power 109 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 0 m 106.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 2000 m 8 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
350 km 217.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 1-2x fixed 7.92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
volná kopie Nieuportu 17 based on a Nieuport 17
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/ssd1.html

Siemens-Schuckert D.I -


URL : https://www.valka.cz/Siemens-Schuckert-D-I-t116677#403558 Version : 0
In berlínskej pobočke bolo made 22 kusov and in norimbergskej pobočke 73 kusov. Ochre serial machines bol built a prototype D.I and ďalšie development of the machine marked D.Ia and D.Ib.
D.Ia ( no D.3768/16) mal nosnú area zväčšenú to 15.7 m2.
FROM D.Ia-groomed D.Ib (no. D1230/17 and D.1231/17) mal novonavrhnuté upper priebežné wing for stavané of one kusa, ktoré malo area of 19.2 m2. Machine D.1231/17 got aj výkonnejší engine Sh.Zo increased kompresiou and výkonom 103 kW (140 HP) and lepšou výškovosťou.

Source:
Balous, Miroslav: Aircraft 14-18: Siemens-Schuckert D. Also, the Aviation and aerospace 2013 / 02.
URL : https://www.valka.cz/Siemens-Schuckert-D-I-t116677#471210 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more