SOV - V-54K (motor)

В-54К
     
Název:
Name:
V-54K V-54K
Originální název:
Original Name:
В-54К
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Použití:
Use:
ISU-152K
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
895 kg 1973 lb
Celková délka:
Overall Length:
1583 mm 5ft 2,32in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
826,6 mm 2ft 8,53in
Celková výška:
Overall Height:
897 mm 2ft 11,31in
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,91in
Zdvih:
Stroke:
1801) mm 7,09in 1)
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
38,88 l 2372.6 cu in
Palivo:
Fuel:
nafta diesel
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
tlakové čerpadlo injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
15 15
Plnění válců:
Mixture Charging:
1L-6P-5L-2P-3L-4P-6L-1P-2L-5P-4L-3P 1L-6R-5L-2R-3L-4R-6L-1R-2L-5R-4L-3R
Chlazení:
Cooling:
kvapalinové (vodné) water
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
382.5 kW při 2000 ot/min 512.9 bhp at 2000 rpm
Poznámka:
Note:
1) levý blok, pravý blok 186,7 mm


Alternatívne označenie: A-137K (А-137К)


Doporučené prevádzkové otáčky: 1600-1900 ot/min
Max. otáčky motora: 2250 ot/min
1) left block, right block 7,35in



Alternative Mark: A-137K
Zdroje:
Sources:
Самоходные артиллерийские установки ИСУ-152М а ИСУ-152К - техническое описание часть 1-3
Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975

SOV - V-54K (motor) -



Author Website : http://vadimvswar.nxt.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuRuPzWg/SuRuPzWg167.htm

URL : https://www.valka.cz/SOV-V-54K-motor-t115982#402071 Version : 0
The V-54K engine is derived from the V-54 engine. Unlike its predecessor, it is not equipped with exhaust gas collectors, as the energy of these gases is used in the cooling system. Other changes are the inlets of the air collectors away from the gearbox, the water pump fitted with a pair of inlet pipes and moved towards the gearbox, and the absence of vapour extraction pipes (their energy is used in the ejector cooling system, as is that of the exhaust gases).


Zdroj: Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975
vadimvswar.nxt.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-V-54K-motor-t115982#402075 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more