Název: Name: | IAR-27 | IAR-27 |
Originální název: Original Name: | IAR-27 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.19RR SA Industria Aeronautică Română, Brasov DD.MM.1941-DD.MM.1942 Fabrica de Avioane SET inginer Grigore Zamfirescu, Bukuresti | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 200 IAR 30 SET | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1937 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 670 kg | 1477 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 948 kg | 2090 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,100 m | 29ft 10,26in |
Délka: Length: | 7,410 m | 24ft 3,73in |
Výška: Height: | 2,400 m | 7ft 10,48in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,60 m2 | 178.68 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 57,11 kg/m2 | 11.7 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | IAR 6G1, vzduchem chlazený řadový šestiválec o výkonu 132 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | IAR 6G1 six-cylinder air-cooled inverted inline engine, rated at 180 hp, driving two-bladed wooden fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v 640 m | 111.8 mph in 2100 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 165 km/h v ? m | 102.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | 16404 ft |
Dolet: Range: | 400 km | 248.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Konstruktér rumunské továrny IAR inženýr Lascu se v roce 1937 pokusil zmodernizovat cvičný dvojplošník Fleet F-10G, jehož licenční výroba se továrně IAR rozeběhla v roce 1936. Pro modernizaci použil takřka nezměněný trup, který doplnil zcela novým obdelníkovým křídlem s celokovovou kostrou a plátěným potahem. Křídlo bylo v dolnoplošné poloze a bylo vyztuženo dvojicí profilovaných drátů vedoucích od horního nosníku trupu až k podvozku. Podvozek byl značně zjednodušen. Abychom byli spravedliví, mělo by se mluvit spíše o stavbě nového letounu a ne o modernizaci. Letoun byl poháněn licenčním motorem Gipsy Six, továrna IAR jej vyráběla pod označením IAR 6G1. Sériová výroba byla započata těsně před vypuknutím války a nejsou o ní zcela přesné údaje. Po válce sloužily tyto cvičné letouny k základnímu výcviku civilních i vojenských pilotů. | Based on the earlier licenced build Fleet F-10G but the design was simplified to allow for mass-production. The IAR 27 was a braced low-wing monoplane powered by a 180 hp IAR 6G1 piston engine (de Havilland Gipsy Six) and it had two open cockpits in tandem. They served with both in civil and military training schools in Romania. |
Zdroje: Sources: | L+K 8/1992, Václav Němeček, Letadla 39-45, IAR 27 https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_27 https://www.airwar.ru/enc/other1/iar27.html archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |