Hanriot NC.530 T.3

SNCAC NC.530 T.3
     
Název:
Name:
Hanriot NC.530 T.3 Hanriot NC.530 T.3
Originální název:
Original Name:
Hanriot NC.530 T.3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.12.1939 Société nationale de constructions aéronautiques du Centre, Bourges /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.12.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
29.06.1939 First prototype
29.12.1939 Second prototype
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3553 kg 7833 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4584 kg 10106 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5105 kg 11255 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
11,400 m 37ft 4,81in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,53 m2 339.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
145,39 kg/m2 29.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14M 6/7 vzduchem chlazený, přeplňovaný, dvouhvězdivový čtrnáctiválec o výkonu 485 / 515 kW.
Vrtule trojlistá stavitelná.
Gnome-Rhône 14M 6/7, fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine rated at 660 / 700 hp,
driving three-bladed variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410 km/h v 5150 m 254.8 mph in 16896 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v 5000 m 198.8 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 3000 m 5,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8530 m 27986 ft
Dolet:
Range:
1800 km 1118.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 300 náboji v přídi trupu
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 500 náboji ve hřbetním střelišti
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 800 náboji ve spodním střelišti.
Pumová zátěž: do 500 kg (10x 50 kg pum)
One fixed forward-firing 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in nose, 300 rounds,
one flexible 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in dorsal position, 500 rounds and
one flexible 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in ventral position, 800 rounds.
Bomb load: Up to 1,102 lb (ten 110 lb bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Hanriot NC-530 byl navržen jako třímístný lehký bombardovací / průzkumný letoun. Praxe ukázala, že takový letoun by potřeboval stíhací doprovod, protože jinak byl téměř bezbraný. Prototyp byl zničen v květnu 1940 při evakuaci. The Hanriot NC-530 was designed to be a bomber and a reconnaissance plane. Further development cancelled due to occupation of France and the prototype was destroyed in 1940.
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Letadla 39-45, HANRIOT NC-530, L+K1980/21.
www.wwiivehicles.com
airbuz31.unblog.fr
http://www.aviastar.org/air/france/sncac-530.php
avia-museum.narod.ru
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/nc530.html
archiv autora

Hanriot NC.530 T.3 -


URL : https://www.valka.cz/Hanriot-NC-530-T-3-t114606#398951 Version : 0
[source]http://www.airwar.ru/enc/spyww2/nc530.html[/source].
Hanriot NC.530 T.3 - Na předchozí fotografii prototyp NC.530 Exp, zde první prototyp, NC.530.01, s finální podobou směrovek.

Na předchozí fotografii prototyp NC.530 Exp, zde "první" prototyp, NC.530.01, s finální podobou směrovek.
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-NC-530-T-3-t114606#502247 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more