Název: Name: | Mil Mi-28N | Mil Mi-28N |
Originální název: Original Name: | Мил Ми-28Н | |
Kategorie: Category: | bitevní vrtulník | attack helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2005-DD.MM.201R Rostovský vrtulníkový výrobní komplex OAO Rostvertol, Rostov na Donu | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1995-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 90+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.11.1984 vzlet prototypu Mi-28 14.11.1996 vzlet prototypu Mi-28N 25.01.2005 vzlet prvního předsériového stroje | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 8590 kg | 18938 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10700 kg | 23589 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11700 kg | 25794 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 21,155 m | 69 ft 4 ⅞ in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 17,01 m | 55 ft 9 ¾ in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 1,851) m | 6 ft ⅞ in 1) |
Celková výška: Overall Height: | 4,70 m | 15 ft 5 in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 17,20 m | 56 ft 5 ⅛ in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 3,84 m | 12 ft 7 ⅛ in |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 232,35 m2 | 2500.99 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 11,58 m2 | 124.65 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov TV3-117VMA-SB3 o vzletovém výkonu 1618 kW/2200 k | Klimov TV3-117VMA-SB3, take-off power 2170 shp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1720 l 4x 500 l přídavná nádrž | 378 Imp gal / 454 US gal 4x 110 Imp gal / 132 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 324 km/h v ? m | 201 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 265 km/h v ? m | 165 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,6 m/s | 2677 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 3700 m | 12139 ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5700 m | 18701 ft |
Dolet: Range: | 460 km | 286 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1105 km | 687 mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 2-3 osoby v případě nouze | 2-3 persons, emergency only |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 1 x věž NPPU-28N s 30mm kanonem 2A42 (250 střel) 4 x podkřídelní závěsníky (1605 kg): 4 x 4 9M120V/9M120O/9M120F Ataka 2 x UPK-23-250 (2x2 GŠ-23L) 4 x 2 9M39 Igla 4 x B-8V20 (4x20 80mm S-8) 4 x B-13L1 (4x5 130mm S-13) 4 x KMGU-2 | 1 x turret NPPU-28N with 30 mm gun 2A42 (250 rounds) 4 x under-wing pylons (3538 lb): 4 x 4 9M120V/9M120O/9M120F Ataka 2 x UPK-23-250 (2x2 GSh-23L) 4 x 2 9M39 Igla 4 x B-8V20 (4x20 80mm S-8) 4 x B-13L1 (4x5 130mm S-13) 4 x KMGU-2 |
Vybavení: Equipment: | integrovaný systém BREO-28N radar NO-25 elektro-optický systém OPS-28 Tor elektro-optický systém TOES-421B | BREO-28N mission control system NO-25 radar OPS-28 Tor targeting system TOES-421B targeting system |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Mi-28N je pokračování vývoje stroje Mi-28, který je tak schopen působit v noci. 1) rozpětí: 4,88 m | The Mi-28N is a continuation of the development of the Mi-28, making it capable of operating at night. 1) wing span: 16 ft ⅛ in |
Zdroje: Sources: | ruslet.webnode.cz http://www.soldatru.ru/read.php?id=828 www.rian.ru http://www.airwar.ru/enc/ah/mi28n.html http://aviaros.narod.ru/mi-28n.htm L+K 2/2011 en.rian.ru |