Breguet Bre.695 AB.2

     
Název:
Name:
Breguet Bre.695 AB.2 Breguet Bre.695 AB.2
Originální název:
Original Name:
Breguet Bre.695 AB.2
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1940-DD.MM.1940 Société anonyme des ateliers d’aviation Louis Breguet, Vélizy-Villacoublay /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50
První vzlet:
Maiden Flight:
03.03.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3300 kg 7275 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5000 kg 11023 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,365 m 50ft 4,91in
Délka:
Length:
9,415 m 30ft 10,67in
Výška:
Height:
3,14 m 10ft 3,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,2 m2 314.31 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1535-SB4-G Twin Wasp Junior (552 kW/750 k), třílistá vrtule Hamilton-Standard Pratt & Whitney R-1535-SB4-G Twin Wasp Junior (552 kW/750 k), three-bladed propeller Hamilton-Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
995 l 995 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
425 km/h v 5000 m 264.1 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
km/h v m mph in ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 4000 m 10,2 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 31168 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón HS-404 r. 20 mm v přídi (60 nábojů)
2x MAC 1934 v přídi (500 nábojů)
1x pohyblivý MAC 1934 ve hřbetním střelišti (700 nábojů)
1x kulomet MAC 1934 (500 nábojů) pod trupem pro střelbu dozadu


400 kg pum
1x fixed, forward-firing 20 mm HS-404 canon (60 bullets)
2x fixed, forward-firing 7,5 mm MAC 1934 machine gun (500 bullets)
1x flexible, rearward-firing 7.5 mm MAC 1934 machine gun in rear cockpit (700 bullets),
1x fixed, rearward-firing 7.5 mm MAC 1934 machine gun in ventral position (500 bullets)


880 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Pátek, Zdeněk: Breguet 690-695, HPM 2-3/2005
http://en.wikipedia.org/wiki/Breguet_693
URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-695-AB-2-t110396#389033 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Breguet Bre.695 No.8, GBA I/51, léto 1941, letiště Lézignan. Červené a žluté pruhy na kapotách a ocase byly předepsány od 24.6.1941.
Breguet Bre.695 AB.2 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-695-AB-2-t110396#388984 Version : 0
The Bre 695 ("white 5") of the Italian air force, the base of Albenga. The aircraft fell into Italian hands in Istres in 1942..
Breguet Bre.695 AB.2 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-695-AB-2-t110396#388980 Version : 0
The Bre 695 (RD+CB), airport Darmstadt, 1942..
Breguet Bre.695 AB.2 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-695-AB-2-t110396#388977 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Breguet Bre.695 AB.2 - Bre 695 No. 95, 4. escadrille GBA II/51. Šlo jednu ze dvou escadrille (spolu s 2. escadrille I/51), které používaly k rozlišení svých letounů římské číslice. Údajně proto, aby vznikl dojem dalších nových jednotek. Stroj nese na horních plochách nepravidelná pole khaki, tmavě hnědé a tmavé šedomodré, spodní plochy světle šedomodré.

Bre 695 No. 95, 4. escadrille GBA II/51. Šlo jednu ze dvou escadrille (spolu s 2. escadrille I/51), které používaly k rozlišení svých letounů římské číslice. Údajně proto, aby vznikl dojem dalších nových jednotek. Stroj nese na horních plochách nepravidelná pole khaki, tmavě hnědé a tmavé šedomodré, spodní plochy světle šedomodré.
Published with authors permit

Breguet Bre.695 AB.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-695-AB-2-t110396#432295 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Breguet Bre.695 No.8, GBA I/51, léto 1941, letiště Lézignan. Stroj používal velitel 1. escadrille Cne d´Artemare. Stejný letoun je na bokorysu níže.
Breguet Bre.695 AB.2 -



Author Website : http://www.aviastar.org/air/france/breguet-690.php

URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-695-AB-2-t110396#389048 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more