Fiat CR.30B

     
Název:
Name:
Fiat CR.30B Fiat CR.30B
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.30B
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.193R SA Aeronautica d’Italia, Torino /
DD.MM.1941-DD.MM.1943 Costruzioni Aeronautiche Novaresi SA, Cameri /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1933-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Fiat desítky konverzí / dozens of conversions
Cansa 20 (nové/new-build)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1933 (MM.166)
Osádka:
Crew:
1-2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1355 kg 2987 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1895 kg 4178 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,500 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
7,880 m 25ft 10,24in
Výška:
Height:
2,780 m 9ft 1,45in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,05 m2 291.16 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
70,06 kg/m2 14.35 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 447 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh.
Fiat A30 RA, twelve-cylinder inline vee liquid-cooled engine, rated at 576 hp for take-off,
driving two-blade metal propeller with variable pitch, but only adjustable on the ground, not in flight.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
320 km/h v 3000 m 198.8 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8487 m 27845 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 2,75 h
Během provozu Fiatů CR.30 vyvstala potřeba cvičných dvoumístných strojů, které by mohly plnit také spojovací úkoly. Nejprve byly přestaveny dva prototypy CR.30 a zanedlouho bylo přestavěno několik desítek jednomístných letounů. Zcela nově bylo vyrobeno 20 cvičných letounů v roce 1937.
Endurance: 2 hours 45 minutes
Two of the prototypes were converted into two-seaters designated CR.30B for use as refresher trainers and liaison aircraft.
A large number of single-seaters were converted into two-seaters as they were replaced with more modern equipment. The air force later ordered an additional 20 new-build CR.30Bs.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
www.aerei-italiani.net
www.historyofwar.org
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.30
http://www.ww2incolor.com/updates?g2_itemId=759997
archiv autora

Fiat CR.30B -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-30B-t108633#385383 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more