Potez 453

     
Název:
Name:
Potez 453 Potez 453
Originální název:
Original Name:
Potez 453
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Chantiers aéro-maritimes de la Seine, Sartrouville /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
24.09.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1534 kg 3382 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1937 kg 4270 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,200 m 36ft 9in
Délka:
Length:
10,200 m 33ft 5,5in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2 204.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
97 kg/m2 19.87 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 14Hbs vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 530 kW (720 k).
Vrtule dvoulistá.
Hispano-Suiza 14Hbs fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine rated at 710 for take-off,
driving a two-blade propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
340 km/h v 4000 m 211.3 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
269 km/h v ? m 167.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,5 m/s 2854.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,0 min do 3500 m 4,0 min to 11483 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
540 km 335.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm. Two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jediný vyrobený prototyp letounu Potez 453 konstrukčně vycházel z předchozího, sériově vyráběného průzkumného letounu Potez 452. The Potez 453 was based broadly on the design of the two-seat Potez 452 light observation flying boat. The Potez 453 flying boat first flew on 24 September 1935. Of mixed construction, it was powered by an 800hp Hispano-Suiza 14Hbs. The engine was carried on bracing struts ahead of the wing, the thrust axis passing high above the CG of the flying boat with the result that, in view of the small dimensions of the aircraft, a considerable diving moment was induced at full throttle which could not be easily counteracted. Take-off was, in consequence, difficult and could be effected only by reducing engine power. Further development of the Potez 453 was therefore abandoned.
Zdroje:
Sources:
www.flightglobal.com
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/potez453.html
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-453.php
http://www.aviafrance.com/1597.htm
URL : https://www.valka.cz/Potez-453-t1072#296874 Version : 0
Potez 453


Source:
http://www.aviastar.org/air/france/potez-453.php

Potez 453 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-453-t1072#296875 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Potez 453


Zdroj:
http://www.aviastar.org/air/france/potez-453.php
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/potez453.html

Potez 453 -


Potez 453 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-453-t1072#296876 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more