Název: Name: | Macchi C.205 N-1 Orione | Macchi C.205 N-1 Orione |
Originální název: Original Name: | Macchi C.205 N-1 Orione | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 Aeronautica Macchi SpA, Varese | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (MM.449) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.11.1942 (MM.449) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2695 kg | 5941 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3621 kg | 7983 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,250 m | 36ft 10,91in |
Délka: Length: | 9,650 m | 31ft 7,92in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 7,95in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,00 m2 | 204.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 179,37 kg/m2 | 36.74 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone (licenční výroba DB 605A-1) o vzletovém výkonu 1 085kW. Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone, (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,475 hp at take off. Driving three blade Piagio P2001 constant-speed propeller of 10 ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 625 km/h v 6500 m | 388.4 mph in 21325 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 536 km/h v 5800 m | 333.1 mph in 19029 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 24,52 m/s | 4826.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,78 min do 5000 m | 4,78 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | 950 km | 590.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm uložený mezi válci motoru, 250 granátů, 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem se zásobou 300 nábojů pro každý a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, namontovaných v kořenech křídel se 400 náboji pro každý. | One 0.79 inch MG 151/20 cannon firing through the propeller hub, 250 rounds and two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns cowling-mounted 300 rpg and two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in the wing roots 400 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototyp přepadového stíhacího letonu pro velké výšky. Jednalo se o novou konstrukci letounu, Macchi C.205V byl pohou adaptací draku staršího letounu Macchi C.202 Folgore pro nový výkonný motor DB 605 A-1, který byl v Itálii vyráběn pod označením Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone. Starý drak však byl již na své výkonostní hranici a M.C.205V rychle ztrácel dech s přibývající výškou. U nového letounu bylo instalováno nové křídlo s rozpětím zvětšeným na 11 250 mm a zároveň byl prodloužen trup. Výkony nového stroje prý byly vynikající. Do sériové výroby se však nedostal, ikdyž byla v únoru 1943 sjednána velká objednávka na 1 200 letadel, ta byla již následující měsíc zrušena a přednost dostal Fiat G.55. | High-altitude interceptor fighter prototype. Proposed DB 605-powered fighter with a more significant design revision than the C.202-derived C.205V. The aircraft had a new wing with the wingspan increased to 36ft 11in and wing area increased 204.5 ft², and new forward fuselage that brought the length to 31ft 8in. This made the shape in general much slimmer, instead of being a "big nose" design. Also, the fuselage was finally adapted for an MG 151 cannon. The M.C.205N performed well in tests, and was ordered into production, but in the spring of 1943 production was cancelled in favour of the Fiat G.55. |
Zdroje: Sources: | William Green, The Macchi-Castoldi Series, Famous Fighters of the Second World War-2, London, Macdonald, 1962, No ISBN. William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN. http://johnmc99.com/italian_fighter_aircraft.htm www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc205n.html archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Netrdičně dvojpohled
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |