Coventry Mk.I

     
Název:
Name:
Conventry Mk I Conventry Mk I
Originální název:
Original Name:
Conventry Mk I
Kategorie:
Category:
průzkumné vozidlo reconnaissance vehicle
Výrobce:
Producer:
Humber Ltd., Coventry
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
283:
- 1944: 63
- 1945: 220
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11685 kg 25760 lb
Celková délka:
Overall Length:
4724 mm 15ft 6in
Celková šířka:
Overall Width:
2667 mm 8ft 9in
Celková výška:
Overall Height:
2362 mm 7ft 9in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pancéřování:
Armour:
maximálně 14 mm up to 0.55 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Hercules RXLD
- kapalinou chlazený, vidlicový, benzínový
- počet válců: 6
Hercules RXLD
- OHV, liquid cooled, V-design, gasoline
- number of cylinders: 6
Výkon:
Power:
130 kW při 2600 ot/min 174 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Rootes
- počet stupňů: 5+1
Rootes
- number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
64 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
402 km 250 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
OQF 2 pdr
- ráže: 40 mm
- zásoba munice: 80 nábojů


spřažený kulomet BESA
- ráže: 7,92 mm
- zásoba munice: 3375 nábojů
OQF 2 pdr
- calibre: 40 mm
- ammunition: 80 rounds


BESA co-axial machine gun
- calibre: 7,92 mm
- ammunition: 3375 rounds
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Coventry-Mk-I-t106741#103983 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Armoured Car Coventry Mark I


Stručná historie
Bojová vozidla Coventry Mk. I a II, byly poslední konstrukcí z řady těžkých obrněných automobilů vyvinutých ve Velké Británii za druhé světové války. Vývoj zahájen v roce 1943. Prototypy nesly výrobní číslo F208188 a F208189. Byla plánována výroba v britských továrnách: Daimler a Rootes. V červnu 1944 bylo objednáno 300 kusů, do konce roku údajně vyrobeno 63 kusů. V roce 1945 byla jeho výroba zastavena. Označení seriových vozidel začíná číslem: F608688. Údaje o celkovém počtu vyrobených kusů kolísají mezi 220 až 300 kusy. Služba v britské armádě není zdokumentována. Naopak v armádě Svobodných Francouzů byl intenzivně využíván za bojů Africe a v Tunisu sloužil do roku 1947. Svoji bojovou kariéru zakončil v Indočíně kolem roku 1953.


Základní údaje
- název v britské armádě: Coventry, Armoured Car, Mark I
- zavedení do výzbroje: 1944
- stažení z výzbroje: po DSV


Osádka: 4 osoby


Rozměry
- hmotnost bojová: 11,685 Mg (25760 lb)
- délka se zbraní: 4724 mm (15′ 6")
- šířka: 2667 mm (8′ 9")
- výška: 2362 mm (7′ 9")


Výzbroj
- kanon, typ: 2-pounder Royal Ordnance Factory Q. F. Mk. IX
- ráže: 40 mm
- délka hlavně: d/52 (2082 mm)
- náměr: -5° až +23°
- odměr: 360°
- nabíjení: ruční
- max. rychlost palby: 15 až 20 ran za minutu
- střelivo: nedělené, 40x304R
- počet vezeného střeliva pro dělo: 80 kusů
- hmotnost střely: 1,08 kg (2,38 lb)
- úsťová rychlost: 807,7 m/sec. (2650 ft/sec.)


Přídavná výzbroj
- spřažený kulomet, typ: 7,92-mm Besa Mk. III
- ráže: 7,92 mm (.312")
- počet: 1 kus
- střelivo: 7,92x57 mm
- počet vezeného střeliva pro kulomet: 3375 kusů
- zadýmovací granátomet: 2
- ráže: 101,2 mm (4")
- plus osobní výzbroj obsluhy


Pancéřování
- samonosná karoserie vozidla vyrobena z 14 mm pancéřových plechů


Pohon
- motor, typ: Hercules RXLD
- provedení: benzínový, vodou chlazený, 6 válců do V
- počet válců: 6 do V
- vrtání: Ø120,65 mm (4,75")
- zdvih: 133,35 mm (5,25")
- stlačení: 6,2
- obsah: 9,144 dm3 (558 cubic inch)
- výkon: 129,8 kW (174 hp SAE) při 2600 obr. za min.


Převodovka
- typ: Rootes
- vpřed: 5 stupňů
- vzad: 1 stupeň
- redukce: neuvedena


Podvozek
- uspořádání: 4x4
- rozvor: 2997 mm (9′ 10")
- pneumatiky: 13,50-20


Výkony
- max. rychlost na silnici: 64 km/h (40 miles per hour)
- max. rychlost v terénu: neudána
- dojezd po silnici: 402 km (250 miles)
- dojezd v terénu: neudán
- stupeň: odhad 0,7 m
- zákop: odhad 1,0 m
- brod: odhad 1,2 m
- svah: neudán
- náklon: neudán


Poznámka
Vyobrazení převzato z níže uvedených zdrojů.


Zdroje
Ian V. Hogg, John Weeks: The Illustrated Encyclopedia of Military Vehicles, str. 196, New Burlington Books, London 1980, ISBN 0-90628-675-1
Bart Vanderveen: Historic Military Vehicles Directory, str. 196, After the Batlle, London 1989, ISBN 0900913-57-6
ČSN 011300 Zákonné měrové jednotky, Tabulky SI, Praha 1977 a 1987


Internet
http://en.wikipedia.org/wiki/Coventry_armoured_car
http://indochine54.free.fr/cefeo/afvs.html
http://tardis.dl.ac.uk/ARCC/catalogue.html
ww2photo.mimerswell.com
http://www.answers.com/topic/coventry-armoured-car
www.geocities.com
www.geocities.com
www.chars-francais.net
http://www.warwheels.net/Coventry1INDEX.html
www.wwiivehicles.com
Coventry Mk.I -


Coventry Mk.I -


Coventry Mk.I - Coventry Mk. I, RAC Museum, Bovington.

Coventry Mk. I, RAC Museum, Bovington.
URL : https://www.valka.cz/Coventry-Mk-I-t106741#169366 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Coventry Armoured Car Mk I, Bovington Tank Museum, 2004. (©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/Coventry-Mk-I-t106741#380837 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more