Loire 210

     
Název:
Name:
Loire 210 Loire 210
Originální název:
Original Name:
Loire 210
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.03.1935 Société anonyme Loire-Nieuport, Saint-Nazaire /
DD.11.1938-DD.08.1939 Société nationale des constructions aéronautiques de l'Ouest, Saint-Nazaire /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1938-DD.08.1939 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
20 sériových
První vzlet:
Maiden Flight:
21.03.1935 1. prototyp / First prototype
18.11.1938 1. sériově vyrobený / First production
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1487 kg 3278 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2180 kg 4806 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,790 m 38ft 8,17in
Délka:
Length:
9,510 m 31ft 2,41in
Výška:
Height:
3,730 m 12ft 2,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,30 m2 218.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107,389 kg/m2 22 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 9 Vbs o výkonu, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 537 kW.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 9 Vbs nine-cylinder single-row radial engine rated at 720 hp,
driving three-blade variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
310 km/h v 3000 m 192.6 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,33 min do 3000 m 5,33 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm v křídlech Four fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-guns in wings mounted
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- jednomístný polovákový stíhací letoun s katapultovaným vzletem
Francouzské námořnictvo:
Escadrille HC.1
Escadrille HC.2


- Tyto stíhací letouny zahájily službu ve francouzském námořnictvu v srpnu 1939. Pět letadel bylo ztraceno v důsledku konstrukční závady křídel, to mělo za následek, že zbývající letadla byla stažena z používání a následně sešrotována.
- single-seat catapult-launched fighter seaplane


- French Navy: Escadrille HC.1 and Escadrille HC.2


- The aircraft entered service with the French Navy in August 1939, within three months five aircraft had been lost due to structural failure of the wing the remaining aircraft were withdrawn from service and their units disbanded.
Zdroje:
Sources:
L+K 13/1995, Václav Němeček, Letadla 39-45, Loire 210
http://www.aviastar.org/air/france/loire_210.php
www.aviafrance.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Loire-210-t1066#131508 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Loire 210


Historie a nasazení:
V roce 1933 byla ve Francii vypsána soutěž na konstrukci plovákové stíhačky. Zde se sluší podotknout, že to neměla být stíhačka, která by chránila pobřeží Francie, výkony takových letadel jsou velmi sníženy odporem plováků a nejsou potom rovnocenným soupeřem pro stíhače operujících z pozemních základen nebo palub letadlových lodí. Francouzské námořnictvo chtělo tuto stíhačku pro své bitevní lodě a křižníky. Zde byl reálný předpoklad, že dokáže zahnat nepřátelský průzkumný letoun, nebo rozruší útok bombardérů.
Jedním ze tří prototypů, které se soutěže zúčastnily byl Loire 210 (dále to byly Romano 90 a Bernard 110). Loire 210 byl jednoplovákový celokovový dolnoplošník, plátnem byly potaženy pouze sklopné vnější části křídel. Pohon obstaral hvězdicový devítiválec Hispano-Suiza 9Vbs s výkonem 720 koní. Výzbroj dvou kulometů Darne byla nesena v křídlech.
První vlet se konal 21.3.1935, letoun se choval dobře na hladině i ve vzduchu. V červenci zvítězil nad oběma rivaly a továrna Loire potom čekala na objednávku, tím došlo k velkému zdržení, první sériový letoun byl hotov až v polovině listopadu 1938. Sériové letouny byly sestavovány v Saint Nazaire a díly byly vyráběny továrnou Nieuport v Issy-les-Moulineaux. U sériových strojů byla zvětšena výzbroj o další dva kulomety.
Dvacet vyrobených letadel bylo v roce 1939 zařazeno do dvou jednotek HC 1, která byla dislokována u Toulonu a HC 2 u Brestu, všechny tyto letouny měly operovat na bitevních lodích Dunkerque a Strasbourg, měly ale neoperovaly. Po úspěšných katapultových zkouškách, se během velmi krátkého provozu objevily problémy s pevností nosných ploch a letouny byly vyřazeny z provozu. V listopadu 1939 celá záležitost končí neslavně, obě jednotky jsou rozpuštěn a letouny jdou do šrotu.


Použité prameny:
L+K 13/1995, Letadla 39-45, str. 34, Václav Němeček
http://www.airwar.ru/enc/fww2/loire210.html
www.netmarine.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Loire-210-t1066#236145 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

... fotografie ...
Loire 210 -


Loire 210 -


URL : https://www.valka.cz/Loire-210-t1066#131572 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

... a barevná schéma.
Loire 210 -


URL : https://www.valka.cz/Loire-210-t1066#131573 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek plovákového Loire 210
Loire 210 -


URL : https://www.valka.cz/Loire-210-t1066#131571 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more