Škoda T-22

     
Název:
Name:
T-22 T-22
Originální název:
Original Name:
T-22
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Škoda Werke AG, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
01.02.1941
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
17500 kg 38581 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
5440 mm 17 ft 10 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
2445 mm 8 ft ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
2390 mm 7 ft 10 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm 1 ft 1 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,075 MPa 10.88 psi
Pancéřování:
Armour:
10 (8 ?) - 30 (50 ?) mm 10 (8 ?) - 30 (50 ?) mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda 8-valec (14.865 cm3) Škoda 8-cyl. (14.865 ccm)
Výkon:
Power:
192,2 kW při 2200 ot/min 257.7 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
48 km/h 30 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
165 km 103 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,2 m 87 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 31 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,9 m 35 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
bez výzbroje without armament
Vedlejší:
Secondary:
bez výzbroje without armament
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Vznikol len prototyp. Only prototype made.
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2


Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/Skoda-T-22-t105299#376785 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Po odmietnutí tanku Škoda T-21 nemeckým okupačným zbrojným skúšobným úradom WaPrüf 6 reagovala firma na výzvu modifikovať toto vozidlo. WaPrüf 6 zadalo dňa 2.11.1939 objednávku firme Škoda na vyprojektovanie a výrobu prototypu nového tanku T-22 bez veže a výzbroje. Firma prototyp dokončila 1.2.1941. Namiesto veže mal prototyp betónovú záťaž simulujúcu hmotnosť veže. Prototyp prešiel továrenskými a následne vojenskými skúškami na kummersdorfskom polygóne. Problémy s chladením motora viedli až k jeho zadreniu a prototyp bol vrátený k výrobcovi. Ďalšie predvedenie prototypu prebehlo 27.7.1941, kde urobil na predstaviteľov WaPrüf 6 dojem a tí začali uvažovať o modifikáciách a tropikalizácii stroja, ktorý mal byť následne do konca roka 1941 otestovaný v klimatických podmienkách severnej Afriky (Lýbia). Ďalšie predvedenie prebehlo 25.9.1941 a opäť prevládala spokojnosť. Po ďalších úpravách prebehlo ďalšie testovanie v Kummersdorfe. Tu však došlo v niekoľkým poruchám a nemeckí odborníci stratili o stroj záujem. Prototyp chceli Nemci na jar 1943 zošrotovať, no po intervencii firmy Škoda bol tento úmysel zmenený. Tank bol nemeckými úradmi prevzatý a zaplatený. Osud prototypu v ďalšom období je neznámy.


Na platforme T-22(T-21/23M ?) vznikli návrhy na samohybné delo so 150 mm sIG33 (interné firemné označenie projektu VOSS II) a stíhač tankov so 75mm kanónom Škoda A16 (interné firemné označenie projektu VOSS I).
URL : https://www.valka.cz/Skoda-T-22-t105299#388284 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more