De Havilland D.H.82C Tiger Moth

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.82C Tiger Moth De Havilland D.H.82C Tiger Moth
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.82C Tiger Moth
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1940-DD.09.1942 de Havilland Aircraft of Canada Ltd., Toronto, Ontario /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1940-DD.09.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1523
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
544 kg 1200 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
828 kg 1825 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.94 m 29ft 4in
Délka:
Length:
7.29 m 23ft 11in
Výška:
Height:
2.69 m 8ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.2 m2 239 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Major IC o výkonu 104 kW, později
Menasco Pirate D.4 o výkonu 93 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
de Havilland Gipsy Major IC, power 140 hp, later
Menasco Pirate D.4, power 125 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
86 l 19 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172.2 km/h v ? m 107 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
144.8 km/h v ? m 90 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.8 m/s 750 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4450 m 14600 ft
Dolet:
Range:
442.6 km 275 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. The de Havilland Tiger Moth, Profile No.132, Profile Publications, Leatherhead 1966.
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Lang, Gerhard. Havilland D.H.82 Tiger Moth. Die Geschichte des Standardtrainers der RAF, Flugzeug Profile No.17, Flugzeug Publikations 1980.
Rimmel, Ray. Tiger Moth: De Havilland DH82 Tiger Moth, Aeroguide Classics No.6, Linewrights 1992. ISBN 0-946958-38-6.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.pilotfriend.com
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-82C-Tiger-Moth-t104351#374688 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

4360, jeden z čistě kanadských D.H.82C. Od předchozích verzí se lišily zjednodušenou kapotáží motoru, podvozkem s brzdami posunutým mírně vpřed, ostruhovým kolem, a kvůli celoročnímu provozu také překrytem kabiny, vytápěné pomocí výfukových plynů. Překryt bylo možno v teplejších měsících sundat. kvůli problémům s dopravou motorů z Anglie dostala část strojů americké motory Menasco, které ovšem měly nižší výkon.


Zdroj:
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
www.airforce.forces.gc.ca
De Havilland D.H.82C Tiger Moth - Department of National Defence, www.forces.gc.ca

Department of National Defence, www.forces.gc.ca
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-82C-Tiger-Moth-t104351#374690 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more