Focke-Wulf Fw 191

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 191 V6 Focke-Wulf Fw 191 V6
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 191 V6
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy / prototypes
(Fw 191 V1, Fw 191 V2, Fw 191 V6)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.RR.1942 (Fw 191 V1)
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11970 kg 26389 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
19575 kg 43155 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
22500 kg 49604 lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,00 m 82ft 0.25in
Délka:
Length:
18,45 m 60ft 6in
Výška:
Height:
4,80 m 15ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
70,50 m2 758.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 222
- řadový
- počet válců: 24
- maximální výkon: 1618 kW (2200 PS)
Jumo 222
- in-line
- number of cylinders: 24
- maximum power output: 2170 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 6350 m 385.3 mph in 20833 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
505 km/h v 6000 m 313.8 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,1 m/s 1200.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21 min do 6000 m 21 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m 31824 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3600 km 2236.9 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 4200 kg


obranná výzbroj:
2x kulomet MG 81 ve spodní části kabiny
2x kulomet MG 81 v dálkově ovládané věži v zadní části motorových gondol
1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve hřbetní věži
1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve spodní trupové věži
bomb load: 9259 lb


defensive armament:
2x MG 81 machine gun in chin turret
2x MG 81 machine guns in remote-controlled turret at rear of each engine nacelle
1x MG 151/20 cannon and 2x MG 131 machine gun in dorsal turret
1x MG 151/20 cannon and 2x MG 131 machine gun in ventral turret
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Regnat, Karl-Heinz. Junkers Ju 288/388/488, Black Cross Vol. 2. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-173-3.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70550 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Focke-Wulf Fw 191

Typ Fw 191 vznikl na základě požadavků "Bomber B" z července 1939 na konstrukci typů, které měly během roku 1942 začít nahrazovat bombardovací letouny, s kterými Luftwaffe vstupovala do války. Požadavky byly náročné — stroj měl být přetlakový, s tříčlennou posádkou, obranu měly zajišťovat zbraně v dálkově ovládaných střeleckých věžích. Typ dále měl spňovat požadavek na schopnost střemhlavého bombardování. Maximální rychlost měla být 600 km/h, nejvyšší pumový náklad 4000 kg, dolet s 2000 kg pum pak 3600 km (dále se počítalo s možností nést dvě torpéda).

Ze čtyř přihlášených projektů firem Junkers (Ju 288), Focke-Wulf (Fw 191), Dornier (Do 317) a Arado (Ar 340) hned odpadl poslední z nich, pro příliš radikální koncepci. Stroje měly pohánět nové, tehdy vyvíjené 24-válcové motory, buď Jumo 222 (popř. výhledově i diesely Jumo 223) — Ju 288 a Fw 191 -, nebo DB 604 (Do 317). Žádný z původně uvažovaných motorů nebyl včas hotov (a nikdy nedosáhly stavu, kdy by byly schopny řadového nasazení), takže přes nejrůznější změny všechny tři projekty nakonec měly dostat motory DB 610 (až k realizaci, alespoň v podobě prototypů, se dostal jen Ju 288, rekonstrukce zbývajících dvou typů pro motory DB 610 — projekty Fw 191 B a Do 317 B — zůstaly jen na papíře).

Prototyp Fw 191 nakonec dostal motory BMW 801 MA, na místo původně očekávaných Jumo 222 A-1/B-1. Ty ale dávaly výkon pouhých 1600 koní (1176,8 kW), na místo slíbených 2500 k (1838,7 kW). I další prototypy (tedy V1 až V5) dostaly stejné motory BMW 801, teprve až poslední prototyp (V6) se dočkal motorů Jumo 222, ale jejich maximální výkon byl omezen na 2200 k (1618 kW). Výsledkem neustálých potíží s vývojem Jumo 222 bylo rozhodnutí typ přepracovat pro motory DB 610, které sice dávaly až 2950 k (2169,7 kW), ale taky byly výrazně těžší.

V druhé polovině roku 1943 byl celý program Bomber B definitivně zastaven.

Technicko-taktická data prototypů V1 až V5 (s motory BMW 801 MA) nejsou známy.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70549 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Focke-Wulf Fw 191 B (nerealizovaný projekt)
Hlavní technické údaje
Rozpětí křídla: 26,00 m
Délka trupu: 19,63 m
Výška letounu: 5,55 m
Nosná plocha: 75,50 m²
Hmotnost prázdného letounu: 16 500 kg
Vzletová hmotnost: 23 800 kg
Vzletová hmotnost (s přetížením): 25 311 kg
Max. rychlost v 6350 m: 635 km/h
Cestovní rychlost: 489 km/h
Praktický dostup: 8800 m (**)
Počáteční stoupavost: 20,3 m/sec. (7,62 m/sec) *
Maximální dolet: 3500 km


* jiné prameny; údaj o počáteční stoupavosti 20,3 m/sec se jeví jako značně nadnesený;


Pohonná jednotka: dva motory Daimler-Benz DB 610 A-1/B-1
o vzletovém výkonu po 2950 k (2169,7 kW)


Poznámka: údaje o výkonech Fw 191 B jsou pouze (!) vypočtené
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70551 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První prototyp, Focke-Wulf Fw 191 V1, poháněný motory BMW 801 MA, s výkonem po 1600 k (1176,8 kW).


www.luft46.com
Focke-Wulf Fw 191 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#31639 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more