Aerfer Sagittario 2

     
Název:
Name:
Aerfer Sagittario 2 Aerfer Sagittario 2
Originální název:
Original Name:
Aerfer Sagittario 2
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.195R Industrie Meccaniche Meridionali Aeronautiche e Ferrotranviarie SpA, Napoli
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
19.05.1956
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2300 kg 5071 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3300 kg 7275 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,50 m 24ft 7in
Délka:
Length:
9,50 m 31ft 2in
Výška:
Height:
3,17 m 10ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,50 m2 156.08 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
228 kg/m2 46.7 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Derwent Mk9 (16.2 kN) Rolls-Royce Derwent Mk9 (3,593 lbf)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1050 km/h v ? m 652.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
40.6 m/s 7997 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
765 km 475.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 30 mm Hispano-Suiza
2 x křídelní podvěsy
- 2 x 227 kg bomby
- 2 x 318 kg nádrže s napalmem
- 2 x kulometná nebo kanonová pouzdra
- 12 (2x6) x 7,62 cm rakety
2 x 30 mm Hispano-Suiza
2 x underwing pylons
- 2 x 500 lb bombs
- 2 x 700 lb nnapalm tanks
- 2 x machine guns or cannon pod
- 12 (2x6) x 3 in rockets
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vyrobeny dva prototypy MM560 a MM561.
První italský stroj, který prolomil zvukovou bariéru.
Je pokračováním vývoje stroje Ambrosini Sagittario. Další vývoj pokračoval strojem Aerfer Ariete.
MM561 vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle.
Two prototypes built MM560 and MM561.
Plane is continuation of Ambrosini Sagittario. Next development continued to Aerfer Ariete.
First italian plane breaking the sound barrier.
MM561 exposed in Air Force History Museum in Vigna di Valle.
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerfer_Sagittario_2
www.wordiq.com
www.aerei-italiani.net
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Aerfer-Sagittario-2-t103735#383405 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aerfer Sagittario 2


Experimentální stroj postavený ve dvou exemplářích.


Je to první italský stroj, který překonal rychlost zvuku.


Vývoj poté pokračoval strojem Aerfer Ariete.


Druhý prototyp (MM561) je dnes vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj: materiály muzea
Aerfer  Sagittario 2 - vlastní foto

vlastní foto
Aerfer  Sagittario 2 - vlastní foto

vlastní foto
Aerfer  Sagittario 2 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Aerfer-Sagittario-2-t103735#372989 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more