Tupolev Tu-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 29.590,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Tupolev Tu-1

Tupolev Tu-1 / Туполев Ту-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-1 Tupolev Tu-1
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-1
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1947-DD.MM.1947 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1945-15.05.1946 práce na předběžném návrhu
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    22.03.1947
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    9460 kg 20856 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    12775 kg 28164 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    14460 kg 31879 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18,860 m 61ft 10,51in
    Délka:
    Length:
    13,600 m 44ft 7,42in
    Výška:
    Height:
    4,550 m 14ft 11,12in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    48,80 m2 525.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    251,54 kg/m2 51.52 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-43V o výkonu,
    vrtule АV-9к-22А čtyřlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 600 mm
    Mikulin AM-43V power 1,950 hp,
    driving four-bladed constant speed propellers АV-9к-22А of 11ft 9,72in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    vnitřní palivové nádrže: 1 730 l,
    s vnějšími přídavnými nádržemi až 2 930 l
    380.5 UK gallons in internal and
    246 UK gallons in external tanks
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    641 km/h v 8600 m 398.3 mph in 28215 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    576 km/h v ? m 357.9 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    7,25 m/s 1427.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    11,6 min do 5600 m 11,6 min to 18373 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11000 m 36089 ft
    Dolet:
    Range:
    2250 km 1398.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón Nudelman-Suranov NS-45 ráže 45 mm v přídi (po 50 granátech)
    2x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm v kořenech křídel (po 130 granátech)
    1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm na hřbetě trupu se zásobou 250 nábojů
    1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve střelišti pod trupem se zásobou 350 nábojů.
    Pumový náklad: 1x puma FAB-2000 o hmotnosti 2 000 kg nebo 2x FAB-1000 (po 1 000 kg). Pokud byly použity přídavné nádrže v pumovnici mohly být neseny pumy do hmotnosti 500 kg.
    Two 1.8 in Nudelman-Suranov NS-45 cannon in nose 50 rpg and
    two 0.91 in Nudelman-Suranov NS-23 cannon were fitted in the wing roots with 130 rpg.
    The dorsal gunner was given a 0.50 in UBT machine gun with 200 rounds and
    the ventral gunner a UBT with 350 rounds of ammunition.
    Bomb load: 2,200 lb of bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - Původně navržen jako dálkový doprovodný stíhcí letoun, od února 1946 byl upraven do role záchytného stíhače
    - údajně byla namontována sovětská kopie německého radaru FuG 220 Lichtenstein SN-2
    The "Tu-1" was a three-seat long-range escort fighter, of this project was ordered to be converted in February 1946 for use as a three-seat long-range interceptor.
    - The nose was intended to accommodate a PNB-1 Gneiss-1 airborne intercept radar based on the German FuG 220.
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/tu1.html
    http://www.aviastar.org/air/russia/ant-63.php
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-1
    archiv autora









    URL : http://en.valka.cz/topic/view/102894#370497Version : 0
    MOD