Junkers Ju 21

Junkers T 21
     
Název:
Name:
Junkers Ju 21 Junkers Ju 21
Originální název:
Original Name:
Junkers Ju 21
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Junkers Flugzeugwerke AG, Dessau /
DD.MM.1923-DD.MM.1926 Závod Junkers, Fili /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 T.21 Dessau
122 Ju 21 Fili
První vzlet:
Maiden Flight:
12.06.1923
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
830 kg 1830 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
990 kg 2183 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,771) m 35ft 4,01in 1)
Délka:
Length:
7,30 m 23ft 11,39in
Výška:
Height:
3,53 m 11ft 6,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,002) m2 161.46 2) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IVa o výkonu 176 kW BMW IVa, power 236 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217 km/h v ? m 134.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.5 min do 1000 m 4.5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5600 m 18373 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet
1x pohyblivý 7,62mm kulomet
2x fixed 7,62mm machine gun
1x flexible 7,62mm machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) T.21 13,34 m
2) T.21 21,75 m2
1) T.21 43ft 9in
2) T.21 234.12 ft2
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
http://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
http://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21

Junkers Ju 21 - Junkers T.21

Junkers T.21
Junkers Ju 21 - Junkers Ju 21

Junkers Ju 21
Junkers Ju 21 -


Junkers Ju 21 - Ju 21 převedený k civilní dopravě

Ju 21 převedený k civilní dopravě
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370247 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Při zahájení spolupráce mezi sovětskou vládou a společností Junkers projevili Rusové kromě plovákového průzkumného letounu Ju 20 zájem také o kolový průzkumný stroj. Šéfkonstruktér Junkersu Ernst Zindel k tomuto účelu upravil předchozí projekt, hornoplošník T.19. Práce na projektu s počátečním označením J.21 začaly v únoru 1923 a první prototyp, sériové číslo 354, byl v Dessau dokončen v červnu, kdy byl také zalétán Wilhelmem Zimmermanem. J.21 sdílel se svým předchůdcem mnoho společného, včetně pokrokových prvků jako nádrží na bocích trupu, které bylo možné v případě nouze odhodit, a samozřejmě také Junkersův obvyklý potah vlnitým plechem. Problémy s konstrukcí křídla vedly k zmenšení jeho rozpětí o čtvrtinu a dalším postupným úpravám, přesto se Junkersu nepodařilo dosáhnout původně požadovaných výkonů. Po dokončení vývoje byly oba vyrobené stroje, č. 354 a 355, v souladu s označením svého předchůdce přejmenovány na "cvičný" T.21.


Navzdory horším výkonům byly podklady pro výrobu předány pobočce ve Fili, kde byla v srpnu 1923 zahájena sériová výroba 120 kusů pod označením Ju 21. K testům byly do Ruska dopraveny také oba T.21. Navzdory výměně motorů za BMW IVa místo BMW IIIa, použitých u prototypů, se výkony příliš nezlepšily. Stále byly Ju 21 neohrabané, špatně manévrovaly a trěly vysokou přistávací rychlostí. V některých ohledech, jako ve vytrvalosti, dokonce zaostávaly za starými DH.9A, které měly nahradit (2,5 hodiny oproti 4 u DH.9A). se pokusil několik strojů vylepšit pomocí zástavby svých motorů Junkers L2 a L5, ale výsledky byly stále horší než původně očekávané, takže nebyl důvod měnit zaběhlou sériovou výrobu. Ju 21 proto byly ve službě jen tak dlouho, dokud nebyla v dostatečném počtu k dispozici náhrada, Polikarpov R-1 - v podstatě kopie DH.9A. Ju 21 byly potom převedeny do civilních služeb jako poštovní a dopravní. Německá armáda původně Ju 21 také zvažovala, pro svou tajnou výcvikovou základnu v Lipecku, ale s ohledem na ruské zkušenosti raději zvolila konkurenční typy od Albatrosu (L-76a) a Heinkelu (HD.17). Sériová výroba chystaná v Dessau pod označením H.21 byla proto zrušena, byť některé prameny mluví o jednom vyrobeném stroji. Souběžně s T.21/Ju 21 vznikl také stíhací prototyp T.22/Ju 22, který ovšem měl ještě horší parametry a do sériové výroby se nedostal.



Zdroj:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
http://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
http://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370252 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Junkers Ju 21 "Bílá 6″ "Ťumenskij kresťanin″ (Ťumenský rolník)


Junkers Ju 21 Side view by Basil Zolotov
Junkers Ju 21 - http://basilzolotov.com

http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370253 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more