INT - Airbus A310-300

     
Název:
Name:
Airbus A310-300 Airbus A310-300
Originální název:
Original Name:
Airbus A310-300
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1985-DD.MM.1998 Aérospatiale, Blagnac
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1985-DD.MM.1998
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
173:
85 A310-304
20 A310-308
6 A310-322
48 A310-324
14 A310-325
První vzlet:
Maiden Flight:
08.07.1985
Osádka:
Crew:
2 + 247 pasažérů v jedné třídě nebo 240 ve dvou
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
72140 kg 159041 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
164000 kg 361558 lb
Rozpětí:
Wingspan:
43,90 m 144 ft ⅜ in
Délka:
Length:
46,66 m 153 ft 1 in
Výška:
Height:
15,80 m 51 ft 10 in
Plocha křídla:
Wing Area:
219,00 m2 2357.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
A310-304: General Electric CF6-80C2A2 o tahu 238 kN
A310-308: General Electric CF6-80C2A8 o tahu 262,4 kN
A310-322: Pratt & Whitney JT9D-7R4E1 o tahu 222,4 kN
A310-324: Pratt & Whitney PW4152 o tahu 231,3 kN
A310-325: Pratt & Whitney PW4156A o tahu 279,1 kN
A310-304: General Electric CF6-80C2A2, thrust 53500 lb
A310-308: General Electric CF6-80C2A8, thrust 59000 lb
A310-322: Pratt & Whitney JT9D-7R4E1, thrust 50000 lb
A310-324: Pratt & Whitney PW4152, thrust 52000 lb
A310-325: Pratt & Whitney PW4156A, thrust 56000 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
61070 l
2x 7200 l pomocná nádrž
13434 Imp gal / 16133 US gal
2x 1584 Imp gal / 1902 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
901 km/h v ? m 559.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
849.8 km/h v 12497 m 528 mph in 41000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
7963 km 4948 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
9537 km 5926 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:






1)






1)
Poznámka:
Note:
1) Jsou uvedeni pouze vojenští nebo vládní uživatelé. Samozřejmě je typ užíván mnoha civilními leteckými společnostmi.

Na základě tohoto typu je vyráběn stroj A310 MRTT, vojenský transportní a tankovací letoun.
1) Only military or goverment operators are listed. Type is used by many civilian companies.
Zdroje:
Sources:
Jackson, Paul. Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004.
www.airbus.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A310
http://cs.wikipedia.org/wiki/Airbus_A310
www.planespotters.net
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#367586 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letoun Airbus A310-308 "F-OGQT", výrobního čísla 622, provozovaný společností Aeroflot, nesoucí jméno Moussorgsky.


Testován s registrací "F-WWCD", první let 2. 12. 1991.
Aeroflotu dodán 30. 7. 1992.
Od 5. 1. 2006 provozován společností Emirates jako "A6-EFC", konvertován na nákladní Airbus A310-304(F).
Od 30. 4. 2009 provozován společností Kuzu Airlines Cargo jako "TC-VEL".


Zdroj:
www.airfleets.net


Airbus A310 Side view by Basil Zolotov
INT - Airbus A310-300 - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#368280 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letoun Airbus A310-304 "F-OGQS" "Glinka", výrobního čísla 596, první provozovaný Aeroflotem v novém zbarvení. Bohužel byl stroj zničen při nehodě.


Zalétán byl s registrací F-WWCS 11. 9. 1991.
Aeroflotu byl dodán 11. 12. 1992.


23. 3. 1994 byl zničen při nehodě, ke které došlo u Mežduretšensku, při letu 593 z Moskvy (letiště Šeremetěvo) do Hong Kongu (letiště Kai Tak). Při letu ve výšce 10100 m vzal kapitán do kokpitu své děti. Manipulace s řízením a následná kolize mezi řízením (kdy kapitán nechal manipulovat děti s řízením letadla) a autopilotem vedly k rychlému náklonu letadla, který se již nepodařilo zastavit. Následně se letadlo dostalo do rotace a o pár minut později narazilo do země. Při nehodě zahynulo všech 12 členů posádky a 63 cestujících.


Zdroj:
www.airfleets.net
www.airfleets.net
aviation-safety.net



Airbus A310 Side view by Basil Zolotov
INT - Airbus A310-300 - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#368365 Version : 0
A310-304 (F-RADC) Escadron de Transport 03.600 "Esterel" Armée de l'air, (transport squadron 03.600 the French air force) from Base aérienne 110 Creil (airbase 110 Creil).
INT - Airbus A310-300 -



Author Website : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/A310esterel.jpg

URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#467432 Version : 0
source:
www.reddit.com
.
INT - Airbus A310-300 - http://i.ytimg.com/vi/pvNxzuePExc/maxresdefault.jpg

i.ytimg.com
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#541044 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more