Messerschmitt Bf 109 F-4

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 F-4 Messerschmitt Bf 109 F-4
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 F-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1941-DD.05.1942 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.05.1941-DD.04.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke GmbH, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1941-DD.05.1942 z toho / from that:
DD.05.1941-DD.12.1941 Wiener Neustadter Flugzeugwerke (W.Nr.: 6999-4660)
DD.12.1941-DD.04.1942 Wiener Neustadter Flugzeugwerke (W.Nr.: 13001-13391)
DD.06.1941-DD.08.1941 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 8267-8399)
DD.08.1941-DD.12.1941 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 8400-8806)
DD.01.1942-DD.05.1942 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 10001-10290)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1841:
Erla Maschinenwerk: 795 (W.Nr.: 8267-8399) + 164 F-4, 55 F-4/Z (W.Nr.: 8400-8806) + 576 F-4/Trop (W.Nr.: 10001-10290)
Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 1046 (W.Nr.: 6999-4660) + 252 F-4, 544 F-4/Z, 240 F-4/R1 (W.Nr.: 13001-13391)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2083 kg 4592 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2890 kg 6371 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,924 m 32ft 6,7in
Délka:
Length:
8,940 m 29ft 3,97in
Výška:
Height:
2,600 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,25 m2 174.91 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
177,846 kg/m2 36.43 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 E, kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 969,5 kW (1 350 k).
Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Daimler-Benz DB 601 E, twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated at 1,332 hp,
driving a three-blade VDM constant-speed propeller of diameter 10ft 2,04in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
670 km/h v 6300 m 416 mph in 20669 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 4700 m 354.2 mph in 15420 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
21,8 m/s 4291.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
570 km 354 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
8501) km 5281) mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů

+ Bf 109 F-4/B:
1x SC 250
4x SC 50
2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each
1x 20mm MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds

+ Bf 109 F-4/B:
1x SC 250
4x SC 50
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
1) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem



Rüstsätze:
Bf 109 F-4/R1 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem
Bf 109 F-4/R2 - s kamerou Rb 20/30
Bf 109 F-4/R3 - s kamerou Rb 50/30
Bf 109 F-4/R4 - s kamerou Rb 75/30
Bf 109 F-4/R5 - s kamerou Rb 50/30 nebo Rb 75/30
1) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage



Rüstsätze:
Bf 109 F-4/R1 - with two MG 151/20 under wing
Bf 109 F-4/R2 - with Rb 20/30 camera
Bf 109 F-4/R3 - with 50/30 camera
Bf 109 F-4/R4 - with Rb 75/30 camera
Bf 109 F-4/R5 - with Rb 50/30 or Rb 75/30 camera
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 F, Flugzeug Profile 28
Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#4524 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 F-4 - Na tomto letounu dosáhl svého prvního sestřelu örnagy (major) Heppes, pozdější eso a velitel stíhací skupiny 5/I. Maďarského královského vojenského letectva. Se zobrazeným strojem 30. 5. 1943 sestřelil dva letouny Jak-1, takže dokonce šlo hned o dvojité první vítězství. Letoun je v klasické kamufláži té doby, tedy nese nátěr světle šedou barvou RLM 76 na spodních a bočních plochách, na horních lomená pole RLM 74 a 75 (středně  a tmavě šedá). Na bočních plochách nastříkané skvrny totožnými barvami. Vrtulový kužel černozelený (RLM 70). na přídi znak jednotky - hlava řvoucí pumy v rudém kruhu.

Na tomto letounu dosáhl svého prvního sestřelu örnagy (major) Heppes, pozdější eso a velitel stíhací skupiny 5/I. Maďarského královského vojenského letectva. Se zobrazeným strojem 30. 5. 1943 sestřelil dva letouny Jak-1, takže dokonce šlo hned o dvojité první vítězství. Letoun je v klasické kamufláži té doby, tedy nese nátěr světle šedou barvou RLM 76 na spodních a bočních plochách, na horních lomená pole RLM 74 a 75 (středně a tmavě šedá). Na bočních plochách nastříkané skvrny totožnými barvami. Vrtulový kužel černozelený (RLM 70). na přídi znak jednotky - hlava řvoucí pumy v rudém kruhu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#401672 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 F-4 - Stroj, na němž v červnu 1943 u 5/1. perutě létalo eso szakasvezetö (četař) Pál Kovács. Kamufláž klasická: boční a spodní plochy RLM 76 (svtělá šedá), horní plochy lomená pole RLM 74 a 75 (středně a tmavě šedá), plus skvrny týmiž barvami na bočních plochách. Vrtulový kužel černozelený RLM 70.

Stroj, na němž v červnu 1943 u 5/1. perutě létalo eso szakasvezetö (četař) Pál Kovács. Kamufláž klasická: boční a spodní plochy RLM 76 (svtělá šedá), horní plochy lomená pole RLM 74 a 75 (středně a tmavě šedá), plus skvrny týmiž barvami na bočních plochách. Vrtulový kužel černozelený RLM 70.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#401678 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Messerschmitt Bf 109 F-4 ("žlutá 7") z výzbroje 3./JG 51.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 F-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#374378 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Messerschmitt Bf 109 F-4 ("žlutá 4") z výzbroje 6./JG 5.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 F-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#374381 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Messerschmitt Bf 109 F-4/Trop ("žlutá 7") patřící III./JG 27 po nouzovém přistání kdesi v severní Africe, 1942.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 F-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#374383 Version : 0
Zaujímavý the fate of mal, this the Messerschmitt Bf 109F-4/B, W/Nr.7232, "Biela 11" patriaci 10(Jabo)/JG26. This machine piloted by Uffz. Oswaldom Fischerom bol pri attack on the corvette in Lamanšskom prielive of the day 20.05.1942 poškodený protilietadlovou paľbou and núdzovo has landed "brucho" on Beachy Head. Airplane bolo subsequently prepravené in the research centres of the british Ministry of defense (the Royal Aircraft Establishment) vo Farnborough and after skúškach zaradené 21.08.1943 to 1426. letke. Dad squadron, prezývaná well "Rafwaffe", predvádzala ukoristené German machine barbed allied units for účelom spoznania ich air charakteristík and zefektívnenia combat against them. The day 31.01.1945 bol machine premiestnený to Enemy Aircraft Flight of the Central Flying School at Tangmere, Sussex, and in novembri that over pure year uskladnený in 47. Maintenance Unit, Sealand.

Pictured is this machine on the basic Bassingbourn at the time of his jedenástej hikes after surgical základniach. Airplane is in the british dvojtónovej camouflage tvorenej irregular faces Ocean of Grey and Dark Green. Spodná part of the hull and krídel is žltej farby (Ident Yellow). The trupe and krídlach is the british cockade and assigned evidenčné number NN644. Biela 11 on the trupe is pripomienkou pôvodného označenia, self-ako biela bomb on trupe poukazujúca on príslušnosť engine, and to the 10(Jabo)/JG26.

www.iwm.org.uk
http://wp.scn.ru/en/ww2/f/231/9/0
https://en.wikipedia.org/wiki/No._1426_Flight_RAF
.
Messerschmitt Bf 109 F-4 -


Messerschmitt Bf 109 F-4 -


Messerschmitt Bf 109 F-4 -


Messerschmitt Bf 109 F-4 -


Messerschmitt Bf 109 F-4 - Bf 109F-4/B Biela 11 po núdzovom pristátí

Bf 109F-4/B "Biela 11" po núdzovom pristátí
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#541320 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 F-4 - Messerchmitt Bf 109 F-4/Trop, sériové číslo 8673, trupové žlutá 14, konec září 1942, Libye, letiště Quotaifiya. Stroj sloužil u 3./JG 27 a létal na něm legendární Hans-Joachim Marseille. Na obrázku má již na směrovce 151 sestřelů, tohoto čísla Marseille dosáhl 15. září 1942. Protože v období 16.-25. 9. 1942 nelétal kvůli zlomené ruce, obrázek má zřejmě znázorňovat některý vzdušný boj z posledních 4 dnů Marseillova života. Letoun nesl jednoduchou kamufláž, kdy spodní plochy kryla světlá modrá RLM 65, horní a boční plochy písková RLM 79a. Bílé doplňky (příď, pruh na trupu a konce křídel zespodu) sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní). Na krytu motoru znak I./JG 27.

Messerchmitt Bf 109 F-4/Trop, sériové číslo 8673, trupové "žlutá 14", konec září 1942, Libye, letiště Quotaifiya. Stroj sloužil u 3./JG 27 a létal na něm legendární Hans-Joachim Marseille. Na obrázku má již na směrovce 151 sestřelů, tohoto čísla Marseille dosáhl 15. září 1942. Protože v období 16.-25. 9. 1942 nelétal kvůli zlomené ruce, obrázek má zřejmě znázorňovat některý vzdušný boj z posledních 4 dnů Marseillova života. Letoun nesl jednoduchou kamufláž, kdy spodní plochy kryla světlá modrá RLM 65, horní a boční plochy písková RLM 79a. Bílé doplňky (příď, pruh na trupu a konce křídel zespodu) sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní). Na krytu motoru znak I./JG 27.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-4-t1014#612602 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more