Název: Name: | Jokosuka D5Y1 Myojo Kai | Yokosuka D5Y1 Myōjō-Kai |
Originální název: Original Name: | 空技廠 D5Y1「明星改」(练习用爆机击) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (nedokončený / Prototype not complete) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3050 kg | 6724 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4630 kg | 10207 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 11,515 m | 37ft 9,35in |
Výška: Height: | 4,185 m | 13ft 8,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,80 m2 | 353.06 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 141,159 kg/m2 | 28.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8P Kinsei 62 o vzletovém výkonu 1 147 kW (1 560 k), 986 kW (1 340 k) v h= 2 400 m, 875 kW (1 190 k) v h= 5 800 m Vrtule: trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm 3x raketový motor na tuhé palivo pro urychlení závěrečné fáze letu, nebo pro zkrácení vzletu z palub malých letadlových lodí | Mitsubishi MK8P Kinsei 62 fourteen-cylinder air-cooled radial engine rated at 1,539 hp for take-off, 1,322 hp at 6,900 ft and 1,174 hp at 19,030 ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller of 9ft 10,11in diameter Three RATO units, these units could either be used for take-off of small carriers, or to boost the final speed attack for the target. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 000 l | 220 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 470 km/h v 5000 m | 292 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 295 km/h v 2910 m | 183.3 mph in 9547 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,75 min do 6000 m | 11,75 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9250 m | 30348 ft |
Dolet: Range: | 1470 km | 913.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1580 km | 981.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm Pevně zavěšená puma o hmotnosti 800 kg. | Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 1 cannons in the engine cowling. Bomb load: 1,764 lb of bomb fixed mounted. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Speciální střemhlavý bombardér Myojo Kai Myōjō-Kai - Večernice nebo Venuše (jap.) - Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočtené. - Po startu měl být podvozek odhozen. | Special suicide attack bomber Myojo Kai Myōjō-Kai (en: Venus Modified) - All performances are only calculated. - After take-off, undercarriage should be throw away. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, pp. 469-471, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.combinedfleet.com/ijna/d3y.htm www.aviarmor.net http://www.samoloty.ow.pl/str009.htm archiv autora |