Název: Name: | Terrängbil m/42 VKP | Terrängbil m/42 VKP |
Originální název: Original Name: | Terrängbil m/42 VKP | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | armoured personnel carrier |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.194R AB Volvo, Götheborg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 200 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2/3 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 16 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 64601) kg | 142421) lb |
Celková délka: Overall Length: | 6850 mm | 22 ft 5 ⅝ in |
Celková šířka: Overall Width: | 2330 mm | 7 ft 7 ¾ in |
Celková výška: Overall Height: | 2800 mm | 9 ft 2 ¼ in |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | ? |
Pancéřování: Armour: | 8-20 mm | 0.31 - 0.79 in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Volvo FET | Volvo FET |
Výkon: Power: | 78,3 kW při 2500 ot/min | 105 bhp at 2500 rpm |
Převodové ústrojí: Transmission: | manuální, 4+1 | manual, 4+1 |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 70 km/h | 43 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 35 km/h | 22 mph |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | ? mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | ? % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | ? |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | ? |
Brodivost: Fording Depth: | 0,74 m | 29 in |
Výzbroj: Armament: | 194R: kulomet ksp m/39 ráže 8 mm 1956: dvojitý kulomet ksp m/36 ráže 8 mm | 1940s: 8 mm ksp m/39 machine gun 1956: 8 mm ksp m/36 twin machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1956 - přestavba na Tgbil m/42 VKPF s dvojitým protiletadlovým kulometem ksp m/36 - na rozdíl od SKPF byly tyto stroje v roce 1970 vyřazeny a většinou sešrotovány - stroje vystavené v muzeích jako SKPF v barvách mise OSN v v Kongu či na Kypru jsou ve skutečnosti VKPF, rozeznatelné podle navijáku na pravé straně podvozku; pokud je mi známo, VKPF na misích OSN nesloužily, ale žádné SKPF v podobě před přestavbou z 80. let se nedochovaly 1) 8500 kg v pozdější podobě | 1956 - conversion to Tgbil m/42 VKPF with double anti-aircraft machine gun ksp m/36 - unlike the SKPF the VKPFs were put out of service in 1970 and mostly scrapped - museum machines presented as SKPF in the colors of the UN missions in Kongo and Cyprus are actually VKPFs and could be recognised as such due to the large winch on the right side of the chassis; VKPFs as much as I know did not serve in UN missions but no SKPFs in pre-1980s look survived 1) 18739 lb in later modifications |
Zdroje: Sources: | Foss, Christopher. Jane's Armour and Artillery 1985-1986. Jane's Publishing Co. Ltd., London 1985. ISBN: 0-7106-0820-9. https://www.ointres.se/terrangbil_m_42_kp.htm www.gotlandsforsvarsmuseum.se www.gotlandsforsvarshistoria.se www.chakoten.dk |