Název: Name: | Supermarine Spitfire PR Mk.VII | Supermarine Spitfire PR Mk.VII |
Originální název: Original Name: | Supermarine Spitfire PR Mk.IG | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Eastleigh | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 45 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2298 kg | 5066 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2986 kg | 6583 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,227 m | 36ft 10in |
Délka: Length: | 9,119 m | 29ft 11in |
Výška: Height: | 3.472 m | 11ft 4.75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.48 m2 | 242 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 132,83 kg/m2 | 27.21 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 884 kW (1 201 k) a bojovém výkonu 1 130 kW (1 536 k) ve výšce 3 353 m. Vrtule trojlistá Rotol Type RX5/2 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 290 mm. | Rolls-Royce Merlin 45 , twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,185 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,515 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft for combat power, driving a three-blade Rotol Type RX5/2 constant-speed propeller of 10ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | interní nádrže 518 l (218+168+132) | internal fuel 114 UK gal (48+37+29) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 598 km/h v 5944 m | 371.6 mph in 19500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 505 km/h v ? m | 313.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 24,84 m/s | 4889.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7.2 min do 6096 m | 7.2 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11247 m | 36900 ft |
Dolet: Range: | 1055.7 km | 656 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm (350 nábojů). | Eight fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the wing leading edges, 350 rounds each.. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Kamery 1x F.24 s ohniskovou vzdáleností 356 mm, pro šikmé snímkování 2x F.24 pro svislé snímkování jedna se 127 mm a druhá s 356 mm ohniskovou vzdáleností - ozbrojený taktický foto-průzkumný letoun pro malé výšky - Nenesl rádio, na jeho místě byla šikmo uložená kamera - první letouny Mk.I PR typ G byly upraveny ze Spitfirů Mk.IA, u kterých byly motory vyměněny za výkonněší Merliny 45, pozdější stroje byly upraveny ze Spitfirů Mk.VA - do trupu byla instalována další nádrž paliva o objemu 132 litrů. - Několik letounů létalo se světle růžovou kamufláží, tato barva měla letoun maskovat za úsvitu nebo při západu slunce, kdy byly mraky ozářeny sluncem - červánky. Piloti toto zbarvení neměli v oblibě a raději létali s klasickou kamufláží. - 140.peruť | It carried one obliquely mounted F.24 camera with a 14in focal length, which could face to the left or right, and two vertically mounted F.24 cameras, one 5 inch and one 14 inch - Armed low level photo reconnaissance aircraft. - The first Mk.I PR Gs were converted from Mk IA airframes and their Merlin II engines replaced with Merlin 45s. Late Mk.I PR Gs were converted from Mk. VA airframes. - A 29 gal fuel tank was fitted just behind the pilot. - Operations, a number of the aircraft were painted in a very pale pink camouflage colour and others in standard fighter colours. -140 Squadron |
Zdroje: Sources: | Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186 William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Ted Hooton, Supermarine Spitfire V, Aircraft Profile No 166, Profile Publications, rok 1970 www.spitfiresite.com http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html www.ipmsstockholm.org www.indopedia.org www.xs4all.nl archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |