Název: Name: | Mikojan-Gurevič Je-166 | Mikoyan-Gurevich Ye-166 |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич Е-166 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1963-DD.MM.1963 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1963-DD.MM.1963 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze Je-152/2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR nezalétán / never flown | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11440 kg | 25221 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 18469 kg | 40717 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,79 m | 28ft 10,06in |
Délka: Length: | 19,66 m | 64ft 6,01in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 42,69 m2 | 459.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-15B-300 o tahu 66,69 kN / 109,83 kN s přídavným spalováním | Tumansky R-15B-300, thrust 14991 lb / 24692 lb with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 6690 l 1x 600 l nebo 1500 l přídavná nádrž | 1472 Imp gal / 1767 US gal 1x 132 or 330 Imp gal / (159 or 396 US gal) drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2300 km/h v ? m | 1429.2 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x K-80 | 2x K-80 |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - konverze druhého Je-152 se zvýšenou zásobou paliva, silnějším motorem a raketami velkého dosahu - projekt označen Je-152P, dokončený stroj kvůli mírným odlišnostem (postrádal kachní plochy, místo nich pouze "pahýly", ...) označen Je-152M (nebo naopak - zdroje se rozcházejí a Rusové mají rádi zmatek) - kvůli problémům s dodávkou motoru nikdy nevzlétl, 1966 byl vystaven při letecké přehlídce v Domodědovu jako Je-166, což pro změnu bylo fiktivní označení původního Je-152/1 použité k zápisu rekordů v rychlosti a dostupu, a jako Je-166 je také dnes vystaven v Moninu | - |
Zdroje: Sources: | Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0. Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4. ruslet.webnode.cz |