Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-25RB1) | Mikoyan-Gurevich MiG-25RB1) |
Originální název: Original Name: | Микоян и Гуревич МиГ-25РБ | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1972-DD.MM.1982 Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1972-DD.MM.1982 MiG-25RB DD.MM.1973-DD.MM.1980 MiG-25RBK | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 220+ (6 pro Indii / for India 4 pro Irák / for Iraq 5 pro Libyi / for Libya 8 pro Sýrii / for Syria) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1970 (Je-155R-4B) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 19070 kg | 42042 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 35670 kg | 78639 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 41200 kg | 90830 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,42 m | 44ft 0,35in |
Délka: Length: | 21,55 m | 70ft 8,42in |
Výška: Height: | 6,50 m | 21ft 3,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 61,40 m2 | 660.9 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | R-15B-300 (Р-15Б-300) - maximální tah bez přídavného spalování: 73,5 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 109,8 kN | R-15B-300 (Р-15Б-300) - maximum thrust, dry: 16523 lbf - maximum thrust, afterburning: 24684 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 17780 l 1x 5280 l přídavná nádrž | 3911 Imp gal / 4697 US gal 1x 1164 Imp gal / 1495 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3000 km/h v 13000 m | 1864 mph in 42651 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 2500 km/h v ? m | 1553.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,2 min do 20000 m | 8,2 min to 65617 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 23000 m | 75459 ft |
Dolet: Range: | 675 2) km | 419 2) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2400 3) km | 1491 3) mi |
Výzbroj: Armament: | maximální hmotnost výzbroje 5000 kg (letouny z pozdější výroby, první letouny 2000 kg) na 4 (2) závěsnících výzbroj: 4x-8x FOTAB-100-80 4x-8x FAB-250M-62 10x FAB-500M-62 / FAB-500M-62T | maximum armament weight of 11023 lb (late production aircraft, first aircraft 4409 lb) on 4 (2) hardpoints armament: 4x-8x FOTAB-100-80 4x-8x FAB-250M-62 10x FAB-500M-62 / FAB-500M-62T |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Foxbat-B 1) exportní verze s horší avionikou označena jako MiG-25RBK 2) akční rádius (průzkumná mise), vnitřní palivo (s přídavnými nádržemi 920 km) 3) maximální přeletová vzdálenost 4) MiG-25RBK | NATO reporting name: Foxbat-B 1) export version with downgraded avionics designed as MiG-25RBK 2) combat radius (reconnaisance mission), internal fuel (with drop tank 571 mi) 3) ferry range 4) MiG-25RBK |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-25 Foxbat: Guardian of Soviet Borders, Ian Allan, 2007 Якубович, Н. В. Многоцелевой самолет МиГ-25, Авиаколлекция 2010/05. Гордон, Е. Стальная птица, Авиация и Время 2004/05. http://www.airwar.ru/enc/spy/mig25rb.html |