Název: Name: | Kawaniši K-1 (poštovní letoun) | Kawanishi K-1 (Mail-carrying aircraft) |
Originální název: Original Name: | 川西K- 1 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1920-DD.12.1920 Kawanishi Machinery Works, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1920-DD.12.1920 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1920 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 775 kg | 1709 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1159 kg | 2555 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 9,69in |
Délka: Length: | 7,500 m | 24ft 7,27in |
Výška: Height: | 2,550 m | 8ft 4,39in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,50 m2 | 306.77 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40,67 kg/m2 | 8.33 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hall-Scott L-6, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 182 kW (247 k) a později Austro-Daimler AD6 série 19000, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 147 kW (200 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Hall-Scott L-6 six-cylinder water-cooled inline engine power output 244 hp and later Austro-Daimler AD6 series 19000 water-cooled inline engine power output 197 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 201.2 km/h v 0 m | 125 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 5 h Výkony platí pro letoun s motorem Daimler. Jednalo se o první letoun vyrobený společností Seibeie Kawanishiho, návrhl jej šéfkonstruktér Eiji Sekiguchi a práce byly započaty v únoru 1920. Jednalo se o celodřevěný dvouplošný plovákový letoun, který byl poháněn americkým motorem Hall, Scott L-6, letoun měl civilní určení – měl přepravovat poštovní náklad. Konstruktér Sekiguchi byl značně ovlivněn soudobými americkými konstrukcemi letadel, ale jinak byl letoun K-1, takové bylo označení stroje, moderně pojatý a jeho konstruktér respektoval aerodynamiku. Tovární pilot Yukichi Goto vyhrál závod, kdyř uletěl vzdálenost 687 km za 4 h 50 min. I přes takový úspěch však nebyl doporučen k sériové výrobě. K-1 byl prvním letounem v Japonsku, který dne 11. května 1921 získal osvědčení o letové způsobilosti od úřadu letectví. Později byla u K-1 zvětšena svislá ocasní plocha, tím se zlepšila směrová stabilita a americký motor byl zaměněn za německý šestiválec Daimler. | Endurance: 5 hours Performance with Daimler engine. This first aeroplane to be manufactured by the Aeroplane Department of Kawanishi Machinery Works was designed by chief designer, Eiji Sekiguchi, beginning in February 1920. It was powered by a 200hp Hall-Scott L-6 engine imported from the United States. The design was considerable reliance on an American engineering schools, design K-1 was fairly advanced for its time. It had a bullet-shaped nose above which was placed a very pronounced radiator. Pilot Yukichi Goto won the distance competition by flying 427mi in 4hr 50min. He was also awarded the second prize in the speed category, being timed at 119mph. Nevertheless, the aeroplane was never accepted as a commercial type, and therefore was only flown by Goto occasionally at the factory. The K-1 holds the honour of being the first aeroplane in Japan to be issued an airworthiness certificate by the Aviation Bureau. The issue of certificates of airworthiness began on 11 May, 1921. Later the K-1 the K-1 was fitted with a modified and larger fin for improved directional stability. It also had its engine changed to that of a German-built 180hp Daimler. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.3., Kawanishi Aircraft, 1982, Shuppan-Kyodo archiv autora |