This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
před léty jsem v Líních u Plzně měl sloužit u světelného majáku KNS, který byl umístěn na upraveném valníku Praga V3S. Toto světlotechnické zařízení usnadňovalo orientaci pilota při vzletu, přiblížení a přislaní za ztížených povětrnostních podmínek a v noci.
Popis KNS-1:
Za kabinou řidiče (1) byla na valníku umístěna kabina obsluhy majáku (2) a za ní se nacházel kapotovaný energoagregát AP-10 (3). Na samém konci ložné plochy vozidla byl umístěn podstavec (4) s lampovou skříní světelného majáku. V prosklené skříni majáku (5) byla umístěna rámová konstrukce s vysokovýkonnými neonovými zářivkami typu ND-1.
Rozměry při provozu:
- délka: 7200 mm,
- šířka: 3860 mm,
- výška: 3750 mm.
Rozměry za pochodu:
- délka: 6720 mm,
- šířka: 2500 mm,
- výška: 3300 mm.
Zdroj:
pplk. Ing. Václav Kosán: Přistávací systémy, in ATOM 1978, str.12-13, ISSN 0322-8401
Jiří Frýba: Legendární Praga V3S, kapitola: Technika radiotechnického zabezpečení letectva, vydav. Grada Publishing, Praha 2016, str. 106, ISBN 978-80-271-9088-1
www.valka.cz
P. S.
Mám osobní dotaz: Vlastní někdo kvalitnější fotografie této techniky?
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Popis částí vozidla uveden v textu. Vyobrazení převzato a upraveno z výše uvedeného zdroje.