TUR - BMC 235-16P

BMC 235-16P
     
Název:
Name:
BMC 235-16P BMC 235-16P
Originální název:
Original Name:
BMC 235-16P
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
DD.04.2009-DD.MM.2015 BMC a.s., Izmir
Období výroby:
Production Period:
DD.04.2009-DD.MM.2015
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2008
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
3 (kabína / cabin) + ?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
7450 kg 16424 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
8550 kg 18850 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
16000 kg 35274 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
6840 mm 22 ft 5 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
2990 mm 9 ft 9 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm -
? -
Brzdová soustava:
Braking System:
pneumatická, dvojokruhová air type, double circuit
Elektrický systém:
Electrical System:
24V, 2 x 12V, 150 Ah batéria 24V, 2 x 12V, 150 Ah batteries
Pneumatiky:
Tyres:
14.00 x R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins B235 20 Euro II, 6-valcový radový, vodou chladený turbodiesel, 173 kW Cummins B235 20 Euro II, 6-cylinders, line, water cooled turbodiesel engine developing 235 hp of power
Převodovka:
Gearbox:
automatická, nebo manuální (ZF, 9 rýchlostí) s přídavnou převodovkou full automatic, or manual (ZF, 9 speeds), with transfer case
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
100 km/h 62 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km 621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
35 ° / 35 °
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
18 ° 40 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,5 m 20 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m 20 in
Brodivost:
Fording Depth:
1 m 39 in
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
Prvky vozidla sú využité v obrnenom automobile Kirpi 4x4 Automotive components of the BMC 235-16P are used at armoured car Kirpi 4x4
Zdroje:
Sources:
www.deagel.com
tanknutdave.com
www.military-today.com
URL : https://www.valka.cz/TUR-BMC-235-16P-t222729#620694 Version : 0
BMC 235-16P at a defence exhibition (in Turkey?) in 2010.


Source: defence.pk

TUR - BMC 235-16P - BMC 235-16P

BMC 235-16P
URL : https://www.valka.cz/TUR-BMC-235-16P-t222729#620695 Version : 0
Dear,
to the redesignation of the vehicle from the type of 235 on 245 occurred around the year 2015 after the incorporation of the more powerful propulsion unit. It was supposedly BMC 245-16P first introduced in Kielcich on mspo in 2015.

Source
tanknutdave.com
www.military-today.com
https://www.offroadvehicle.ru/AZBUCAR/BMC.html
www.ozmetsan.net
junkyardcollection.com
www.armyrecognition.com
https://www.defenceturk.net/bmc-245-4x4
www.epicos.com
.
URL : https://www.valka.cz/TUR-BMC-235-16P-t222729#620768 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more