Název: Name: | VEC | VEC |
Originální název: Original Name: | VEC (Vehiculo de Exploracion de Caballeria) | |
Kategorie: Category: | průzkumné vozidlo | reconnaissance vehicle |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1978-DD.MM.19RR Empresa Nacional de Autocamiones SA, Madrid | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1978-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 340 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1977 Na přelomu let 1977 a 1978 bylo vyrobeno 5 prototypů. In late 1977 and 1978 were built 5 prototypes. | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 13750 kg | 30314 lb |
Celková délka: Overall Length: | 6100 mm | 20 ft ⅛ in |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | 8 ft 2 ⅜ in |
Celková výška: Overall Height: | 2510 mm | 8 ft 2 ¾ in |
Světlá výška: Ground Clearance: | 400 mm | 1 ft 3 ¾ in |
Pancéřování: Armour: | svařované hliníkové pláty Výrobce zaručuje ochranu: - čelní pancíř proti průbojnému střelivu ráže 7,62 mm, - ostatní části korby proti standardnímu střelivu ráže 7,62 mm a střepinám z ručních granátů. | welded aluminum plates The manufacturer guarantees the protection of: - assertive against the frontal armor of 7.62 mm caliber ammunition, - other parts of the hull against the standard 7.62 mm caliber ammunition and shell fragments from hand grenades |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 6-válcový řadový vznětový motor Pegaso 9157/8 od roku 1996 6-válcový vznětový motor Scania DS9 stejného výkonu | 6-cylinder inline diesel engine Pegaso 9157/8 since 1996 6-cylinder diesel engine Scania DS9 same performance |
Výkon: Power: | 228 kW při 2200 ot/min | 305.8 bhp at 2200 rpm |
Převodové ústrojí: Transmission: | automatická převodovka ZF 6 HP 500 - 5 rychlostních stupňů pro jízdu vřed a 1 vzad | automatic gearbox ZF 6 HP 500 - 5 gears for driving ulcer and 1 reverse |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 103 km/h | 64 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | ? mph |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 800 km | 497 mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | 60 % |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | 30 % |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,5 m | 59 in |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,6 m | 24 in |
Brodivost: Fording Depth: | plně obojživelný m | fully amphibious |
Výzbroj: Armament: | 32 vozidel vybaveno věží OTOBREDA TC20. - 1x kanón Rheinmetall RH 20 MK 202 ráže 20 mm 100 vozidel vybaveno věží Hispano-Suiza H-90. - 1x kanón ráže 90 mm, - 1x spřažený kulomet ráže 7,62 mm, - 1x kulomet ráže 12,7 mm nebo 7,62 mm lafetovaný na věži 208 vozidel vybaveno věží italské výroby OTOBREDA TC25, ve španělské licenci pod označením CETME TC-15/M242. - 1x kanón M242 Bushmaster ráže 25 mm, - palebný průměr: 170 nábojů, - rychlost palby: 200 ran za minutu, - úhel odměru: 360 stupňů, - úhel deprese a elevace: od -10 do +50 stupňů, - 1x spřažený kulomet ráže 7,62 mm, - palebný průměr: 2500 nábojů, - 2x3 výmetnice dýmových granátů, - pohon věže: motorický, | 32 vehicles equipped with towers OTOBREDA TC20. - 1x gun Rheinmetall Rheinmetall RH 20 MK 202 20 mm caliber 100 vehicles equipped with towers Hispano-Suiza H-90. - 1x gun 90 mm caliber, - 1x coaxial machine gun 7.62 mm caliber, - 1 x machine gun 12.7 mm caliber and 7.62 mm caliber mounted on the tower 208 vehicles equipped with a tower of Italian production OTOBREDA TC25 in Spanish license under the name CETME TC-15/M242. - 1x gun M242 Bushmaster 25 mm caliber, - average firing: 170 rounds of ammunition, - rate of fire: 200 rounds per minute, - delivery angle: 360 degrees, - angle of elevation and depression: from -10 to +50 degrees, - 1x coaxial machine gun 7.62 mm caliber, - average firing: 2500 rounds of ammunition, - 2x3 smoke grenade mod, - drive tower: motor |
Vybavení: Equipment: | Standardní vybavení: - posilovač řízení, - poloautomatický protipožární systém Vybavení na přání zákazníka: - klimatizace, - vodomety pro pohyb ve vodě, - filtroventilační zařízení proti účinkům ZHN, - přístroje nočního vidění, - navigační systém, - naviják s tažnou silou 4500 kg, - neprůstřelné pneumatiky | Standard equipment: - power steering, - semi-automatic fire protection system Equipment on the customer: - air conditioning, - fountains to move in water, - filtering device against the effects of NBC, - night vision devices, - navigation system, - winch with a pulling force of 9921 lb, - bullet-proof tires |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - pohon: 6x6, - rozvor: 1650 mm + 1650 mm, - měrný výkon: 16,59 kW/t, - maximální rychlost plavby s pohonem kol: 3 km/h, - max. rychlost plavby s pohonem vodometů: 9 km/h, - dojezd: 800 km, - objem palivové soustavy: 400 litrů | - drive: 6x6, - wheelbase: 5ft 4,95in + 5ft 4,95in, - specific power: 22,20 bhp/t, - maximum cruise speed with the drive wheels: 1.9 mph, - max. cruise speed water-jet drive: 5.6 mph, - range: 497.1 mi, - fuel system: 400 liters |
Zdroje: Sources: | Christopher F.Foss: Jane´s Tanky - Příručka pro rozpoznávání,vydalo nakladatelství Jan Vašut,první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5 http://www.army-guide.com/eng/product958.html http://www.military-today.com/apc/vec.htm |