Název: Name: | PZL P.11a | PZL P.11a |
Originální název: Original Name: | PZL P.11a | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1933-DD.MM.1933 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1933-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 nebo 50 (rozdílné údaje) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1116 kg | 2460 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1580 kg | 3483 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,719 m | 38ft 5,37in |
Délka: Length: | 7,250 m | 23ft 9,43in |
Výška: Height: | 2,690 m | 8ft 9,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,90 m2 | 192.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 88,27 kg/m2 | 18.08 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda Mercury IV-S2, vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 373 kW, maximální výkon 410 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná Szomański. | Skoda built Bristol Mercury IV-S2, nine-cylinder, single-row, supercharged, air-cooled radial engine, rated 500 hp for take-off, maximum power 550 hp, driving a wooden two-bladed Szomanski fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 224 l | 49.3 Imp gal / 59.2 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 343 km/h v 5000 m | 213.1 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 3600 m | 149.1 mph in 11811 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,2 m/s | 2401.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 435 km | 270.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 480 km | 298.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 2 x pevné synchronizované kulomety KM wz.33 ráže 7,92 mm na bocích trupu, se zásobou střeliva 700 nábojů. | Two fixed forward-firing 0.303 inch KM Wz.33 machine-guns each with 700 rounds inside the fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Třetí prototyp označený PZL P.11/III byl po vykonaných zkouškách přijat do výzbroje jako PZL P.11a. Od poloviny roku 1933 se pomalu rozbíhala předsériová výroba, hlavní část letadel byla vyrobena v roce 1934. Pro pohon byl vybrán v Polsku, pobočkou Škody, v licenci vyráběný motor Mercury IV-S2. | A third prototype P.11/III with a Mercury engine, served as a pre-production and, following satisfactory official testing, was approved for production for the Polish air force as the P.11a. |
Zdroje: Sources: | Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05 Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN. L+K 14/67, Letadla 1939-45 L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie www.pilotfriend.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html archiv autora |
Period | - |
Producer | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Type | - |
Camouflage | Standardní vojenská |
Olivově zelená / Olive Green Modrá světlá / Light Blue |
|
Country | |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | 7 |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | 1. letecký pluk [1921-1939] |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |